|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Jeg har tilbrakt ettermiddagen i malingbutikken, hvor jeg har kjøpt nitten forskjellige farger/typer maling. De fleste hadde jeg fra fargekart/vifte, noen hadde jeg funnet på sjøl. Og et par av de jeg hadde funnet på sjøl kunne de ikke lage.
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Jeg lurer og på hva du mener med funnet på selv. Jeg har flere ganger kjøpt maling som har blitt skannet fra prøver jeg har hatt med, og så blandet.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Jeg tror brekkfarge er ganske dyrt - så kanskje det hun mener er at hun ikke kan gjøre det fordi det vil kreve mye brekkfarge? eller at maskinene deres ikke klarer å tilsette en så eksakt mengde? eller noe sånn?
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Tipper hun har laget seg en fargekode som butikken ikke får til å blande. Det har skjedd meg også.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?La oss si grå da. Da blander man sort og hvitt. Det kan hende at akkurat den valøren du vil ha er tilnærmet umulig å lage, fordi en liten dert sort blir for lyst, men bare bittelitt mer blir for mørkt. Det er derfor umulig å være nøyaktig nok.
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Men hvis fargen allerede har en fargekode kan jeg ikke skjønne at du ikke kan få den? Jeg var mange runder for å finne gråfargen vi hadde på stua. Det malesjappa mente var "en opp fra hvit" syns jeg var altor mørk, så da lagde de en med mye mindre svart i til meg. Det var ikke noe problem å programere maskinen til å ta i en fjerdedel mindre svart, ikke noe av de andre fargene osv. Også fikk det en fargekode.
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Fargekodene har jo allerede en blandingsoppskrift, så det er rart at du ikke fikk de, men kan det hende at de ikke har hatt basen som det skulle brekkes over?
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?
Joda, de hadde alle baser inne, men maskina påsto at den ikke kunne lages, og hun som gjorde det visste ikke hvorfor.
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Jeg tror det har med programvaren i blandingsmaskinen, jeg har vært borte i noe tilsvarende (og blitt sur, selvsagt).
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er noen farger ubrekkelige?Du får studere NCS-navigatoren. Kanskje du blir klokere. Jeg skjønner ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|