|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Ustabil
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Jeg syns de fra butikken jevnt over er veldig tørre. Men det kan jo skyldes at de har ligget der en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Jeg lager jo som regel alt fra bunnen av, og elsker å bake. Men jeg synes faktisk kjøpt sukkerbrødbunn er like god som den man lager selv, så jeg har ingen skrupler med å kjøpe verken sukkerbrød eller marengsbunn ferdig. Spesielt siden sukkerbrødet kan fås ferdig delt i tre bunner, det er ikke alltid jeg klarer å lage det høyt nok til å deles i tre, eller at det blir skjevt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
X First Lady
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Hjemmelaget sukkerbrødbunn synes jeg er bedre og luftigere. Kjøpbunn er så kompakt på et vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Mamma pleide alltid å "dynke" sukkerbrødbunnene med sitronbrus så de ikke skulle være tørre.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Ja de skal jo dynkes uansett, så det betyr ikke noe at de er en liten smule tørre. Jeg dynker bunnene utifra hva jeg skal bruke som fyll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Lag selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Men kjøper dere på butikken eller bakeren?
![]() |
![]() |
#12 |
godt brukt
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?
Oppskrift ? Mistenke deg for å ha den perfekte oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
Mormor lager alltid til meg, men Husmorskolens kokebok ha oppskrift. Den bruker vi på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Jeg syns ikke sukkerbrødene man kjøper ferdig i butikken kan måle seg med hjemmelagede på noen måte.
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?Mora mi har forøvrig oppskrift på en "idiotsikker" sukkerbunn. jeg vet ikke hva den inneholder, men jeg greide å lage en vellykket kakebunn da jeg var 15 - og det er definitivt et godt tegn...
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sukkerbunn, lage selv eller kjøpe?En bombesikker sukkerbrødbunn er å bruke lys glutenfri melblanding. Da er det bare å tilsette ett-eller-annet (jeg husker ikke helt, egg kanskje?), og ha i formen, det står oppskrift på posen. Den blir skikkelig god, mye bedre enn kjøpebunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ustabil
|
Når jeg kjøper sukkerbrød så er det i dagligvarebutikken. Aldri tenkt på å gå til bakeren for å kjøpe sånt, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|