Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rød og hvit kjole

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 21:24   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rød og hvit kjole

Jeg fikk en brukt, søt hvit kjole med røde ringer som mønster.

Den er brukt, men jenter sliter ikke ut finklær. Jeg tenkte den kunne være fin til 17.mai.

Slenger den i vaskemaskinen og tar et hurtigprogram på 30 grader. Det ser ut som om rødfargen har smittet over på det hvite stoffet. Det er rosa skjolder. Å nei.

Virker slike produkter som Vanish på slike uhell? Finnes det noe som tar bort det rosa skjæret på det hvite, uten å ta bort det røde mønsteret?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 21:37   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød og hvit kjole

Gallesåpe? Vaske på nytt? Kasia gjorde dette en gang med en ullgenser eller ulljakke.

Gammel 13-04-14, 08:51   #3
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri hørt om gallesåpe, men nå googlet jeg den. Bra at Clas Ohlsson selger det, så slipper jeg nettbutikker og sånn. Ikke at nettbutikker er dårlig, men jeg bestiller alltid så sent at det enten kommer for sent, eller så blir det stress.

Gammel 14-04-14, 19:25   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan gikk det, Mrs. S? Clas Ohlsons flytende gallesåpe er fantastisk og kan brukes til mye rart, men jeg aner ikke hvordan den fungerer til flekkfjerning over et såpass stort område.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 08:35   #5
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Har ikke fått kjøpt gallesåpe ennå. Jeg jobber i påskeuka, og jeg har bare handla i nærbutikken. Jeg mistenker at det blir kaos på kjøpesenterene før butikkene stenger til påske, så jeg unngår det. Ny bil (ny bruktbil) som føles litt for stor, altså handler jeg hvor tror det går an å parkere uten for mye stress.:-)

Men jeg har sett reklame for et produkt som lover at det tar bort misfarging uten å bleke originalfargen. Kan ikke finne igjen det produktet på nett... selvfølgelig. Jeg har kjøpt backup kjole når jeg fikk melding om 30% salg på Kappahl. Så jeg stresser ikke.

Gammel 19-04-14, 09:34   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så du kunne stengt tatt bestilt i en nettbutikk og hatt gallesåpen forlengst?

Gammel 29-04-14, 23:17   #7
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Så du kunne stengt tatt bestilt i en nettbutikk og hatt gallesåpen forlengst?

Lol, ja. Men norske nettbutikker tar en svindyr porto, så det ville doblet prisen. Det er jo ikke butikkenes skyld. Norge er et dyrt land, med høye portotakster.

Men jeg hadde gallesåpen i hus over 1 uke før jeg prøvde den. Det er ikke vanlig at jeg begynner å tenke på 17.mai klærne i april...Og vel, jeg ser ikke at den tar bort noe rødskjær. Jeg vet da sannelig ikke hvordan kjolen hadde holdt seg hvit. Mulig at den aldri var vasket, at det var et impulskjøp som lå i skapet til den ble gitt bort? Den har fastsydd rød underkjole med hvit overkjole med røde ringer.

Men den er helt topp som kjole til å leke og herje i på varme dager. Noen svake røde skjolder betyr ikke noe når en skal sitte i sand og grønske. 17.mai får den ligge i skapet.

Gammel 30-04-14, 11:32   #8
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Kanskje prøve å vaske den en gang til i maskinen? Collegejakken til rødrussen min, ble rosa på armene. Det meste gikk bort i første vask, regner med resten av rosaskjæret forsvinner i neste vask.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.