Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har noen angret seg på at de kjøpte 13" Macbook Air?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-14, 20:00   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen angret seg på at de kjøpte 13" Macbook Air?

For jeg er usikker på om jeg heller bør kjøpe 15".

Noen som har noen mening?

Gammel 01-05-14, 20:05   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen angret seg på at de kjøpte 13" macbook air?

Jeg kan komme med en semikvalifisert mening, jeg sitter med en macbook pro i fanget, 13 tommer. Og jeg synes at størrelsen er perfekt med mindre man skal sitte med større prosjekter. Jeg orker ikke arbeidslistejobbing på denne her for eksempel, det blir et alt for svært excel-ark. Og skulle jeg ha drevet mye med redigering og layout tror jeg kanskje jeg hadde vurdert 15 tommer. Kanskje. Men denne størrelsen er perfekt å dra på.

Når det er sagt hadde jeg nok ikke kjøpt en air. De er veldig fine, men de har såpass mye dårligere ytelse enn proene at jeg ikke tror jeg ville vært fornøyd. Edit: jeg ser de har økt litt de også, jeg hadde fint kunnet leve med den hvis jeg oppgraderte til 8 ram. Jeg synes mac spiser overraskende mye ram når den jobber.

Gammel 01-05-14, 20:15   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Jeg tenkte å makse på ytelsegreier og heller holde skjermen på 13". Jeg skal ha den som litenPC til å dra med meg rundt. Har en 15" macbookpro og stasjonær mac også.

Men jeg trenger å kunne lage forelesninger på den uten å bli irritert.

Gammel 01-05-14, 20:17   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier i hvertfall fint å lage forelesninger på 13-tommer uten å bli det minste irritert. Irritasjonen kommer først hvis jeg må få den hersens fila til å fungere på en pc med alt for gammel versjon av powerpoint etterpå, men det er strengt tatt ikke macen sin feil.

Gammel 01-05-14, 20:18   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg greier fint å drive med billedredigering på denne også, men jeg synes at layoutjobbing blir litt trøttende om du skjønner. Da skulle jeg gjerne hatt en større skjerm. Men da hjelper det egentlig ikke med 15-tommer heller.

Gammel 01-05-14, 20:20   #6
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har 13" Macbook Air og elsker den. Bruker den dog ikke i jobbsammenheng, så der kan jeg ikke uttale meg. For mitt bruk er i alle fall størrelsen perfekt.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:25   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg greier i hvertfall fint å lage forelesninger på 13-tommer uten å bli det minste irritert. Irritasjonen kommer først hvis jeg må få den hersens fila til å fungere på en pc med alt for gammel versjon av powerpoint etterpå, men det er strengt tatt ikke macen sin feil.

Minipaden synes jeg er veldig praktisk til å bruke som fremvisningsdings, ihvertfall prezier.

Gammel 01-05-14, 20:27   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg angrer på at jeg kjøpte en 15-tommer Macbook Air.

Maskinen er alt for lite kraftig og fungerer dårlig til mye av det jeg vil bruke den til. Jeg burde definitivt ha valgt en Dell eller Lenovo i stedet. Eller i det minste en Macbook pro.

Men jeg er i det minste glad for at jeg ikke kjøpte en 13-tommer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:40   #9
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en 13" pro og er kistefornøyd. Kobler den til stor skjerm når jeg sitter på kontoret, men til rundt-omkring-bruk er størrelsen perfekt.

Gammel 01-05-14, 20:40   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg har 13" Macbook Air og elsker den. Bruker den dog ikke i jobbsammenheng, så der kan jeg ikke uttale meg. For mitt bruk er i alle fall størrelsen perfekt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:45   #11
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trodde macbook air bare kom i 11 eller 13".

http://www.apple.com/no/mac/compare/notebooks.html

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:46   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har 13" og har ikkje angra eit sekund. Brukar den som regel på jobb også, sjølv om eg har stasjonær der.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:49   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tuller. Jeg har jo Macbook pro. Men den er 13 tommer, og jeg er veldig fornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:49   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg trodde macbook air bare kom i 11 eller 13".

http://www.apple.com/no/mac/compare/notebooks.html

Du har selvsagt rett. Det er en 13-tommer jeg har, ikke 15-tommer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:50   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pro 13" og er veldig fornøyd. Akkurat som Katta ønsker jeg meg innimellom større skjerm, men da ønsker jeg meg mye større enn 15". Det har jeg løst ved å ha ekstern skjerm. Fungerer strålende.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:54   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg og. Jeg bruker den ikke i jobb da, der har vi pc (), men jeg brukte den mye til skolejobbing/master. Jeg er superfornøyd, og liker veldig godt at den er så lett og enkel å ha med.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 21:12   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg angrer på at jeg kjøpte en 15-tommer Macbook Air.

Maskinen er alt for lite kraftig og fungerer dårlig til mye av det jeg vil bruke den til. Jeg burde definitivt ha valgt en Dell eller Lenovo i stedet. Eller i det minste en Macbook pro.

Men jeg er i det minste glad for at jeg ikke kjøpte en 13-tommer.

Hva er det du bruker den til? Jeg kommer til å bruke den til powerpoint, prezi og surfing.

Gammel 01-05-14, 21:29   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til Powerpoint, Prezi og surfing må den da holde i lange baner? Jeg har en 13" Macbook Pro retina i stedet, men det er fordi jeg bruker min til tung statistikkjøring og andre svære prosesser. Den er også lekker og slank.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 21:49   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i min. Men jeg sitter mye med den i fanget, og da er jo størrelsen perfekt. Den er like bred som meg.

Gammel 01-05-14, 22:34   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den var perfekt å lage framlegg på, savnet ikke noe større maskin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.