|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Røyking når man er pasient på sykehusetEi vi kjenner ligger nå på sykehus. Hun har i løpet av noen dager blitt lam i bena på grunn av skiveutglidninger i ryggen. Hun ble operert i går, men er fremdeles lam i bena.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetUtmerket anledning til å slutte. Jeg syns ikke det er personalets ansvar. Har hun ikke venner eller familie som kan tre til om det er slik at hun ikke overlever uten røyk?
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehuset
Jo, jeg sa jo at familien kommer innom. At det er en utmerket anledning til å slutte er jeg ikke helt enig i. Når hun plutselig ikke kan gå har hun ikke mye å glede seg over -og da syns jeg hun kan få beholde røyken.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetPfft. Det blir som å si at jeg skulle fortsette å røyke da jeg ble meget ufrivillig gravid, fordi det var den eneste gleden jeg hadde igjen da depresjonen satte inn.
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetDette er en av bakdelene med røykeloven synes jeg.
![]() |
#6 |
|
Det gjør det vel ikke. Denne damen har bare seg selv å ta vare på, du hadde baby i magen.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetRøykerom? Er du klar over hvor mye det siver fra et røykerom innendørs?
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ulempe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetJeg skjønner vel egentlig at ikke det er prioritert å trille ut pasientene for å røyke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det med at røykingen er en risikofaktor når det gjelder ryggproblem av denne typen fikk hun høre så det sang etter av en sykepleier. "Du vet at du selv er skyld i at du ligger her?" "Ja, nå kan du angre deg nå"
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetHåper hun kommer seg på bena, så skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetNå jobber ikke jeg på sykehus, men jeg har forstått at de har det veldig travelt. Så jeg kan veldig godt forstå at det ikke står øverst på lista å følge en pasient ut for å ta seg en røyk. Likevel synes jeg godt at de kan gjøre det HVIS de har tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetJeg er "overlykkelig" hver gang min KOLS-mor kommer på sykehuset. Da får hun pleie, samt at hun får seg en uke eller tre uten røyk, og forlenger livet sitt litt lengre. Jeg synes ikke det skal være en del av jobben til personale å løpe å sørge for at folk får røyke, de har da virkelig mye annet viktigere å ta seg tid til. Men kanskje de burde tilby røykeplaster til desperate?
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetTilby? Det klarer de vel å ha med seg selv. Både plaster, tyggis, snus eller hva pokker. Ingen MÅ røyke. Dessuten hadde jeg, om jeg hadde vært pleier, syns det hadde vært temmelig ekkelt å stelle røykstinkende pasienter. For ikke å snakke om at lukten bæres videre med personer om det er snakk om nærkontakt. Nei fysj, burde vært ulovlig å røyke på sykehus.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetJeg mener at det burde være ulovlig for alle som oppholder seg på sykehus å røyke jevnlig mens de er tilknyttet sykehuset. Så lenge det finnes områder der pasienter kan røyke, så er det ikke ulovlig. Og jeg har førstehåndserfaring med at pasienter får røyke INNE på rommet sitt, etter at røykeloven trådte i kraft.
![]() |
#18 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetFor mange år siden jobbet jeg på Ullevål Sykehus, og i den perioden ble sykehuset stort sett røykfritt innendørs. Helt greit egentlig, men litt fleksibilitet hadde gjort seg.
![]() |
#20 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking når man er pasient på sykehusetDe avdelingene jeg har hatt praksis på/har jobbet på, som ikke er knyttet til føden og barsel, har pleid å ha røykeplaster eller Nicorette tilgjengelig.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|