|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dragedytteren
|
![]() El-sykkelI dag har jeg vært og hentet en el-sykkel jeg skal ha på låns i to uker. Det er en Neo street, og jeg har en plan om å bruke den til jobb og litt ellers. Jeg har hatt den ute på en liten prøvetur, og den virker veldig fin. Den er god å sykle (jeg føler meg mer stødig på den enn dbs'en min, etter 7-8 år uten sykling), og det var utrolig deilig med motor i oppoverbakkene. I stedet for å være helt utslitt og gjennomsvett etter å pint meg opp, har jeg sittet og tråkket hele veien. Jeg merker at jeg har tatt i (har ikke hatt motoren på full boost), så det går an å få trent litt.
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: El-sykkelJeg har bare prøvd det en gang, og bestemt meg for at det skal jeg kjøpe meg. Men er ikke kommet så langt enda. Heldiggris!
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkelHar ikke prøvd, men har blitt forbisyklet i oppoverbakker av en rimelig laidback kar som bare kruste forbi mens jeg svettet meg av gårde. Hadde det ikke vært for treningseffekten på vanlig sykkel, hadde jeg trolig sterkt vurdert det.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: El-sykkelJeg har!
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: El-sykkel
Det er ikke til å komme fra at man føler seg litt kul når man kan tråkke rolig oppover og likevel suse avgårde. Men det går an å skru av, slik at man ikke får noe hjelp fra motoren, og da blir det jo trening av det. Det er også mulig å regulere drahjelpen, så kan man slite litt mer når man vil.
![]() |
#7 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: El-sykkelBåde jeg og husbonden har hver vår. Vi er temmelig utrente og late, og hadde aldri i verden vurdert å sykle til og fra byen eller jobb med vanlig sykkel. Med elsykkel får vi bevegd oss litt, uten at det blir ubehagelig.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: El-sykkelJeg fikk min til 40 års dagen for en uke siden og jeg elsker den! Det er så gøy!!!! Jeg har skydd alt som het sykkel siden første fødsel for det er ikke så digg med bekken slark. Når man føler seg som supermann( litt som å løpe på de gå beltene på flyplasser) merker man ikke at det tar på og pluttselig er man i bedre form og bekkenet begynner å styrkes fordi man har brukt de musklene annen trening (øhm...teorietisk trening i allefall) ikke har nådd. El-bike til folket! :frelst:
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() |
#11 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkelJeg ønsker meg intenst en elsykkel. Jeg har relativt kort vei til jobb og bhg, men den korte veien består av en laaaaang bratt oppoverbakke. Det er tungt å sykle uten barn bakpå, og enda verre med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: El-sykkelJeg ble også forbikjørt opp den siste kneika til Gjelleråstoppen her en ettermiddag - av en mann på elsykkel i ruteskjorte og olabukse.
![]() |
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: El-sykkelAng. "juks": i forhold til hva da? Når alternativet er bil, er det jo mye bedre.
![]() |
#14 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: El-sykkelJeg tenker likt som Eia, bortsett fra at jeg liker å sykle som trening. Men da når jeg skal trene og ikke når jeg har det travelt og skal på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: El-sykkelJeg har åtte kilometer en vei til jobb, liker å være ute. Kanskje ønske meg en sånn til min 50 års dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
Joda, jeg skjønner hva du mener, men jeg bruker sykling som transport og trening i ett (har 25 km én vei til jobb), og ville blitt forvirra hvis det bare ble sånn halvveis trening, om du skjønner.
![]() |
![]() |
#17 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkelSøsteren min har en sånn. Hun digger den, og sparer bilen for mange småturer. Når hun bruker den til jobb, bruker hun den delvis elektrisk for å ikke å bli så svett, mens på veien hjem tråkker hun selv, for eksempel.
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: El-sykkelSykler du 50 km pr dag Bluen? :impånert:
![]() |
#19 |
intro
|
Nei, nei - det har jeg ikke tid til. Det er bare en sjelden gang. Jeg sykler til jobb én dag i uka og hjem en annen. (Og så løper jeg mer enn jeg sykler.)
![]() |
![]() |
#20 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkelBlåser liv i denne igjen. Er dere fortsatt fornøyd med elsyklene deres? Noen spesielle anbefalinger?
![]() |
|
|