|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Stygg flekk på bunadsskjorteVi er ikke de kjappeste, og da vi i dag skulle pakke bort bunadsskjorta til snuppa, så ser vi at den har en gigantisk grønn flekk på seg. Hun aner ikke hva det er. Det kan være gress, men vi frykter at det er fuglebæsj (men det er altså helt grønt).
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteJeg bruker Vanish flekkfjerningsspray på alle typer flekker. Har aldri mislyktes |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteHer er mitt bankers-råd, som tar alt fra rådvin til solkrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteZalo og iskaldt vann på nye flekker, men her er den jo ikke ny, så jeg vet ikke om det vil gå.
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteLinskjorte? Gallesåpe og koke skjorta. Legg i kaldt såpevann, la koke opp saaaakte, la koke litt, og kjøl ned i kokevannet.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteHvordan vet jeg at det er lin? Jeg antar det, for den er helt håpløs å stryke og er gammel. (Min egen bunadsskjorte er av bomull, og jeg kunne ikke forstå hvorfor alle sutret så fælt over stryking av bunadsskjorter ... og så skulle jeg stryke snuppa sin og skjønte plutselig hva som var problemet.)
![]() |
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteDu kan anta at det er lin. Jeg ville ikke brukt vanish på gammel lin, jeg ville holdt meg til organiske vaskemidler. Men den tåler koking, altså.
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Stygg flekk på bunadsskjorteEr det en gammel og ærverdig linskjorte ville jeg aldri ha brukt sterke vaskemidler.
![]() |
|
|