|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er trygt å spise i syden?Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg lett reagerer på mat. Finner ikke ut så mye spesifikt hva det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Ingen i vår familie har blitt magesyke på Mallorca. Jeg vil langt på vei påstå at du kan spise alt som serveres. Jeg er ikke mer skeptisk til maten der enn her.
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Har ikke så mye å komme med egentlig, siden jeg spiser absolutt alt uten problemer når vi er utenlands. Det eneste jeg er forsiktig med, er vann fra springet. Pusser tenner i flaskevann også.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Isbitene skal ha søkk i seg (da er de fabrikklagd og av rent vann).
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Syden er jo så mangt, jeg er mer skeptisk til mat i Tyrkia og Bulgaria enn jeg er til maten i Spania. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Vi spiser alt mulig, og ingen av oss har noengang blitt syke i syden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Vi spiser alt, inkludert salat og ting laget av egg/melk, også her i Thailand. Pusser også tennene i vannet fra springen. Men nå er vi bereist da og er godt utsatt for anderledes bakterieflora. Jeg ville nok vært hakket mer forsiktig om jeg ikke var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Sushi spiser vi ikke, men det er fordi vi ikke spiser det hjemme heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Med alle forbehold (jeg er ikke helsepersonell eller har lokal kunnskap om Mallorca) så vil jeg tro at du neppe trenger å ta andre hensyn enn du gjør her til lands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Her er basic-rådene:
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Vi har kun vært i Hellas, men her spiser vi alt. Til og med uskrellet frukt og fløteis fra isbarer. Pusser tenner i springvann og lager kaffe også av springvann. Aldri blitt syke. Jeg har blitt syk en gang da beg hadde spist pizza med bacon på, så bacon er jeg forsiktig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I mål
|
Vi spiser også det meste overalt, også frukt og grønt som ikke er skrelt. Mamma kokte og skåldet tomatene. Det blir hakket for komplekst for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Det er forskjell på italienske oser også. Generelt er det høy kvalitet, men vi har Fartet over halve Italia og sett isbarer som virker mer snuskete enn andre også. Men generelt er de jo veldig stolte av isen sin og den skal være nylagwr hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Vi har aldri blitt syke av noe mat i Sør-Europa, og da har vi spist alt mulig inkludert salater, kuleis og isbiter. Da vi skulle dra til flyplassen for å reise til Italia ble vi matforgiftet av pølser på Bastøyfergen, og satt på do hele natta før flyet gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Plankebiff er ikke trygt, ikke pga kjøttet, men planken. Og restauranter med skitne og mangelfulle toaletter styrer vi unna. Tenker at da er det så som så med resten av hygienen også. Vi har reist ganske mye både med og uten barn, og aldri vært syke eller tatt noe for magen. Bortsett fra da jeg var gravid, da drakk jeg Biola naturell noen uker i forkant og drakk Actimel under ferien.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Jeg har blitt matforgiftet to ganger, en gang på Torp flyplass, og en annen gang på Gardermoen. Aldri i utlandet. Nevøen min drakk vann fra springen ved Amalfikysten, han ble dårlig av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Uff. Vi drakk ikke springvann i Italia, selv om man visstnok kan gjøre det. Men vi pusset selvsagt tennene i det, og vi drakk fra samtlige drikkefontener i Roma uten skrupler. De er jo ment for det. Romerne mener selv de har verdens beste vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Hva er trygt å spise i syden?Vi pusser alltid tennene i det lokale vannet, uansett hvor jeg har vært. Tror jeg da. I alle fall i Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|