|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() SpaniaDet viser seg at jentenes store drøm til neste år er at vi skal reise til Spania. Så det vil vi prøve å få til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: SpaniaFly til Alicante og velge en småby utenfor der. Vi er i Albir nå, ca 1 time unna, men jeg tror nok Altea er mer for dere, eller Villa Joyosa.... Stranden i Benidorm er veldig fin, selv om byen er veldig slitsom.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: SpaniaIkke Benidorm. Benidorm er bare slitsom, det hjelper nesten ikke at stranden er fin. Det går an å fly til malaga også, det er nok en bedre by sånn sett kanskje.
![]() |
#5 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpaniaDere vil ikke leie bil? Da er det mange muligheter.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpaniaJeg synes ikke Benidorm er slitsom. Jeg liker meg godt der, og strendene er flotte! Men som de andre sier, om du har bil så er det mange fine steder i dette området som sikkert jentene vil stor-trives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: SpaniaJeg gir min stemme til Villa Joyosa, som Martis nevner - vi er her for andre år på rad nå. En liten halvtime utenfor Alicante, stor deilig strand, med palmeklynger man kan trekke seg ut av sola i, kjempefin gamleby og greit bysentrum. Vil du ha større byliv, er det bare å svippe til Benidorm på 10-15 minutter.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: SpaniaGamlebyen i Benidorm er superfin og nesten uten turister (hvertfall for 10 år siden), men det er jo omringet av gigantiske turistmaskiner, engelske barer og pensjonister. Om man leier bil kan man oppleve mye flott natur; fjellbyer, huler og landskapet spaghettiwesterns ble innspilt i, samt reise inn til Valencia som er en flott og stor by. Altea er vel omtrent 90% nordmenn?
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: SpaniaMine foreldre er ofte i Nerja. De flyr til Malaga og tar lokal buss derfra.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: SpaniaVi var i Spania nå i år for første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: SpaniaHva med Barcelona? Bystrand, kunst og kultur i ett. Det er nok vanskelig å finne et ikke-turistifisert sted med både fine strender og basseng, men Costa Blanca (som omfatter både Benidorm, Altea og Villayoyosa) er nok blant de mest turistutbygde.
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: SpaniaTeller Mallorca som Spania? Det er min favoritt, jeg er ikke så glad i fastlands-Spania. Nydelige strender, Palma er en fin by, og frodigere enn fastlandet. Mallorca har både turistmaskineri og mer pittoreske steder. Mye bra hus å leie også, men du må være tidlig ute. (Jeg prøvde å finne noe tre uker før avreise, ikke så enkelt ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: SpaniaAkkurat nå skal vi bevege oss videre mot Nerja fra Estepona. Vi har bodd 1 uke på Marriott Andalucia. 2 soveroms leilighet med alt du trenger for å lage mat, oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel. 2 bad, flotte basseng og alltid nok solsenger. Ca 1 time fra Malaga. Stranda er ikke så fin, så neste gang tror jeg vi vil prøve Marriott Marbella. Samme konsept. Vi har hatt leiebil, det tror jeg var et must her, men i Marbella trengs nok ikke det. Har vært i Calpe tidligere (nabo til Altea), nydelig strand!
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: SpaniaJeg ville flydd til Malaga. Mange fine steder her nede og stort sett får man greie leiligheter. Det er store supermarkeder med kjempegodt utvalg og billig mat. Jeg ville nok gått for å leie bil, det er veldig greit å kjøre her nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: SpaniaVi var nylig i Spania. Fløy til Alicante og kjørte til Denia, en times tid unna. Flott og koselig. Det var vi et par dager før vi dro tilbake til Alicante og tilbrakte en uke der. Storby ja, men utrolig rolig og innbydene by!
![]() |
#17 |
One of These Days
|
![]() Sv: SpaniaBarcelona har en 5,4 km lang bystrand, det er kun 30 minutter med tog til Sitges, som er en liten, koselig badeby med koselige gater og deilig strand. Det er mye å finne på i Barcelona, akvarium, Tibidabo (fornøyelsespark), Park Güell, Mont Juic og kabelbaner og i tillegg er det ypperlig å rulle rundt på rollerblades, skateboard eller sykkel. Vi var der fjorten dager i år, og det var akkurat passe til at vi rakk å se det meste uten stress og hadde masse tid på stranda i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: SpaniaVi liker oss godt på fastlandet i Spania sør for Malaga i Mijas og Calahonda, men vi pleier å ha leiebil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpaniaMallorca er nydelig. Vi er her 3 uker i år. Har leid oss hus med svømmebasseng, 3 min å tussle ned til en liten sandstrand og så ligger der flere små strender på rekke og rad. Vi har leiebil og kjører på litt turer, har noen perler som vi besøker igjen og igjen. Palma er en flott by for shopping og øyen har alt, f.eks har mannen vært på dyphavfiske, fine løpemuligheter for de som ønsker det, mange muligheter for sykeltur, museer, god mat og deilig klima. Jeg elsker gå på tur og får meg mange fine turer i løpet av tiden vi er her. ( Mannen løper annenhver morgen og jeg går tur annenhver, før det blir for varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
![]() Sv: SpaniaVi har vært to uker i Albir nå, og jeg vil ikke tilbake til Albir, for det er for norskt, men jeg liker veldig godt denne delen av Spania. Vi har hatt leiebil hele tiden og fartet opp i fjellene og kjørt til ulike fine strender. Med en svømmeudyktig, så har helt klart strendene i Benidorm og Vila Joyosa utpekt seg, men jeg likte også Calpe. Albirstranden er brådyp, så vi var bare der to ganger. Og det samme gjelder i grunnen Altea. Det jeg likte veldig godt i Altea er gamlebyen, så mange små og gode restauranter, små gater og koselige hus. Neste gang kan jeg tenke meg å bytte bolig midt i ferien og få både Strand og storby i samme slengen.
![]() |
|
|