|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Røros om sommerenVi skal dit med mine foreldre ei uke. Ser det er meldt ok vær (sol, litt sky, 20 grader), så nå ønsker jeg tips om hva man kan finne på om sommeren der. Bil tilgjengelig.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Røros om sommerenhttp://www.rorosmuseet.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Røros om sommerenJeg er på Røros med ungene hver sommer, og det er en del og finne på. Olavsgruva er fin (husk litt varmere klær), Smelthytta (museet i byen) elsker ungene mine, slagghaugene er kule og det er kjekt og vandre rundt i byen. Jeg vet ikke hvor gamle dine unger her, men mine (09, 09, 08 og 05) kan glatt slå i hjel en dag på Doktortjønna. Der er det griser, geiter og høner, lekestativ man kan klatre og balansere og herje i, man kan bygge, man kan ro på vannet og det er cafe der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Røros om sommeren
NB! Husk klær. Vi droppet turen inn i Olavsgruva på grunn av det. Du bør ha OK fottøy og det er jevn temperatur på 5 grader inne i gruven (hvis jeg husker riktig fra brosjyren).
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Røros om sommerenJa det er fire grader og siden det er rått føles det kaldere. Vi var der når det var kaldt ute og hadde nok klær på oss allerede. Også greit med klær man ikke er allverdens redd for. Som i alle gruver så kan det dryppe litt og svovelvann setter flekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røros om sommerenRøros
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Røros om sommerenTakk for tips! Nå er vi her, i nydelig vær og det er så god stemning i gata her! Sverige en tur i dag, samt kaffe i gågata. I morgen blir det doktortjønna og gruven ser det ut til.
![]() |
#10 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røros om sommerenDet ligger en fantastisk strand hvis man kjører forbi oppkjøringen til Olavsgruvene og tar til høyre ved Stensaasen reinsdyrslakteri. Noen minutters kjøring på grusvei fører til en flott langgrunn strand. En perle! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|