|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Mens andre er i nyttårsmodus i januar har jeg den modusen i august.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi handler stort sett på kveldstid. Og den ene coop extraen her er veldig flink til å prise ned varer på kvelden. Kjøtt og fisk som går ut på dao om to dager eller mindre. Dette gjør de på kvelden. Vi fyller dermed opp fryseren med varer til veldig lav pris.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Lar mannen min handle. Da er det ikkeno ekstra enn det som står på lista som blir kjøpt.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
Det funker her også. Aberet er at det jeg har glemt å skrive på lista heller ikke blir kjøpt. Men jeg har vurdert leveringstjeneste, matkrokenbring.no har vel noe sånt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukeshandler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Planlegger maten for (minst) ei uke av gangen og så ukeshandler vi på Rema1000 og fyller på med det vi evt. ikke får der hos Meny eller andre.
![]() |
#10 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukeshandler, men vi greier ikke å holde matbudsjettet nede. Skjønner ikke helt hvordan vi skal greie å spare noe, det er ikke sånn at vi fråtser heller. Men jeg synes det er drøyt å bruke mellom 2000-2500 kr i uka på husholdning. Vi er fem i familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Dessutan er min mann veldig gnisten. Han kjøper det billigaste og kjipaste alternativet. First Price taco-ting, First Price karbonadedeig, billig sur appelsinjuice osv. Eg har lagt ned forbud mot andre kjøttprodukter frå First Price etter eit par opplevingse med biff som smakte skosåle.
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Middagslister, ukeshandler på Rema, mannen handler. Hjemmesmurt lunsj. Sjelden restaurantbesøk eller takeaway.
![]() |
#13 |
kamerat
|
Dette er vel ganske dekkende for oss også.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Hvis du bare skal spise øko, fullkorn, rettferdig, kortreist er det ikke håp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Vi får middag fra Godtlevert (fem middager i uka), og jeg har masse bra å si om det, men økonomi er ikke på plusslista altså. Det er unektelig ganske dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Digre sekker med pasta og ris er ikke dumt det heller, men man får ikke fullkorns eller mungbønnepasta i sekker til lavpris så man må holde ut med vanlig hvit pasta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Ikke så mye.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Her er vi også. I gode perioder handler jeg bare et par ganger i uken og gjør størsteparten av handlingen på Rema, med kun en svipp innom Meny for å få med det de ikke har på Rema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
villende
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Jeg ukeshandler på Rema, og vurderer gjerne middagen for neste uke litt basert på hvilke tilbud de har. Jeg kan ikke sende mannen, for da kommer han bare hjem med det som står på handlelappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|