|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Skjærer du opp brødet i butikken? | |||
Ja, som regel |
![]() ![]() ![]() ![]() |
130 | 61,32% |
Noen ganger |
26 | 12,26% |
Nei |
45 | 21,23% |
Kjøper ikke brød i butikk eller hos baker |
10 | 4,72% |
Brødskiver! |
1 | 0,47% |
Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Jeg har nylig oppdaget brødskjæremaskinene i butikken (!), og de har virkelig gjort livet enklere. Lett å fryse ned brød og bare ta opp noen skiver som tiner raskt, eldste kan enkelt finne seg ei brødskive selv, og vi sparer oppvask og benkeplass til kniv og fjøl. Ikke syns jeg brødet blir noe tørrere enn om det ikke er oppskjørt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Det er alltid kø. De som ikke synes det er ekkelt gjør det. Jeg fryser ned og synes det er genialt med ferdigskiva brød til ungene.
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nei. Jeg liker brød som bevarer den sprø skorpen mest mulig. Jeg innbiller meg at det ikke blir sånn med ferdig oppskåret brød.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, gjort det så lenge jeg har hatt barn. Mindre brødsvinn er hovedgrunnen, det kan gå dagevis mellom hver gang vi spiser brød.
![]() |
![]() |
#5 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Vi gjør det stort sett. Mest fordi barna da kan lage matpakke og mat selv. Jeg synes brødet blir fortere tørt og dropper det innimellom. Men, da kommer det kjapt "mamma, kan du skjære opp brød?".
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, vi gjør alltid det, og fryser ned i små porsjoner når vi kommer hjem. Tar ikke opp mer enn det som antagelig spises opp på et døgn, og da er det som ferskt.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nei, nesten aldri lenger. Jeg innbilller meg liksom at det er uhygienisk, men kan godt hende jeg tar feil.
![]() |
#8 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nærbutikken her har ikke skjæremaskin, men der det finnes så bruker jeg den.
![]() |
#9 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?
Det vet jeg ikke, og jeg bryr meg egentlig ikke noe om det heller. Vi er stort sett friske, alle mann, så noen stor smittekilde til noe er det neppe.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, det kan godt være det er uhygienisk, men vi er så lite hygieniske i utgangspunktet at jeg tviler på det utgjør noen forskjell.
![]() |
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, det har vi gjort siden vi flytta sammen for åtte år siden. Nå går det nærmere et brød om dagen, men tidligere var det veldig kjekt å kunne ta opp bare akkurat det vi trengte fra fryseren. Kjekt nå også, for både treåringen og fireåringen klarer å fikse seg skive sjøl. (Men gidder de det til vanlig? Nei. Jeg veit nå at de kan - det viste seg da jeg hadde glemt Nugattiboksen på benken...)
![]() |
![]() |
#13 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, alltid. Å skjære brød med kniv er en av de småtingene som gjør meg grinete. Og hvis det nå skulle være noe skitt eller bakterier fra maskina spiser jeg det med glede.
![]() |
#15 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Har brukt brødskjæremaskinen det siste året. De to eldste smører matpakka si selv så det blir mindre svinn når brødet er ferdig oppskåret. Skal de skjære selv hender det at store deler av brødet går bort i "feilskjær". Bruker å ta opp de skivene vi skal ha på morgenen og smører dem frosne.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Her går det sånn ca 4 brødskiver i døgnet, så å skjære opp brødet og fryse i porsjoner er den eneste måten å unngå at det blir tørt på.
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nei. Aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ålveis
![]() |
![]() |
#20 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Jeg skjærer alltid opp brødet i maskin, ja. Det er så mye enklere å få alle skiver like store på den måten og så lettvint og fryse ned og ta opp igjen. Jaja,det hører med til historien at jeg virkelig ikke er god til å skjære brød, da. Det blir ofte kiler. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|