Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ingen vits å anmelde voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-15, 09:09   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen vits å anmelde voldtekt

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...m-7990675.html

Jeg blir helt kvalm når jeg leser dette. Det er mellom 8000 og 16000!!!! voldtekter i Norge hvert år. Våre døtre (og sønner) er i stor fare for å skulle bli voldtatt, tydeligvis er det en stor del av våre sønner som også står i stor fare for å bli voldtektsmenn. Og de kommer til å slippe unna med det.

Frykten for voldtekt og offerstraff er vår seksualiserte tids burka. Den holder jentene i sjakk. Den som er uforsiktig får sin straff, først i form av voldtekt, dernest ved slurvete og fordomsfullt politiarbeid og tilsist, om saken faktisk havner i retten, blir man dømt på moral for pene piker. "Du burde visst bedre, du var full, du hadde kort skjørt, du klinte jo med ham, du lokket ham, du lurte ham."

Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg frykter at døtrene mine skal bli voldtatt. At de neste ti-femten årene er fulle av balansegang mellom spennende opplevelser og potensielle farer for overgrep.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.