Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Misfargede tånegler pga neglelakk?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-14, 13:26   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misfargede tånegler pga neglelakk?

Er det sånn at neglelakk kan misfarge negler?

Jeg bruker aldri neglelakk på fingerneglene, jeg synes det føles ubehagelig, det er akkurat som et ekkelt belegg. Men på tåneglene er det ikke sånn. Jeg har en favorittneglelakk fra Essie som brukes mer eller mindre hele året, fargen er nydelig mot solbrun hud. Men stor er overraskelsen hver gang jeg fjerner lakken for å legge på ny. Tåneglene er rare og gulaktige i fargen. Det ser ikke pent ut, og det er verst ytterst på stortærne. Jeg gremmes litt og legger på ny lakk, og så glemmer jeg det til neste gang det skjer.

Er det neglelakken som gjør det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:27   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Misfargede tånegler pga neglelakk?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:28   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hvorfor skjer dette da?

Gammel 16-09-14, 13:30   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker sopp jeg da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:32   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg tenker sopp jeg da.

Ja, jeg tenkte litt på det. Men det er jo pussig at det bare er ytterst på stortærne? Jeg vet ikke. Mannen har hatt neglesopp, og det så ikke sånn ut. Har lurt litt på å la det vokse ut uten lakk for å se om de blir fine, men vet ikke om jeg orker, jeg flasher tærne nesten året rundt, og jeg elsker den fine fargen...

Gammel 16-09-14, 13:33   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Google is your friend.

https://www.google.no/#q=misfargede+negler+av+neglelakk

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:33   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan begynne ytterst der hvertfall. Men jeg vet egentlig ikke. Må hvertfall ikke finne på å bildegoogle neglesopp hvis du er sulten. :urk:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:49   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotpleiaren min seier at dette er en type sopp som av en eller anna grunn blir utløyst av neglelakk. Ho har lagt ned forbud mot at eg får bruke lakk på tærne meir enn ei veke i slengen.

Gammel 16-09-14, 14:03   #9
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker også stort sett alltid neglelakk på tåneglene, og synes underlakk hjelper godt mot misfarging. I tillegg polerer jeg tåneglene når jeg har dem lakkfrie, det fjerner mye (om ikke alt) av misfargingen.

Gammel 16-09-14, 14:54   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj, det er ikke sopp. Det er rett og slett bare misfarging. No big deal. Det forsvinner etterhvert, eller du kan lakke med noe annet oppå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 17:12   #11
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Det er bare neglelakken som misfarger, hun fotpleieren hørtes ikke helt riktig naglet (hehe) ut. Tror det er nitrocellulosen i lakkene som gjør det. Buff lett med en neglebuff for å få det bort.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 17:20   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fingerneglene mine blir ofte misfarget hvis jeg prøver meg på neglelakk, det virker overhodet ikke som sopp - bare misfarging. Det har blitt noe bedre etter at jeg kjøpte en dyr neglelakkfjerner og underlakk. På tærne blir ikke neglene misfarget, mystiske greier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 18:40   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Neglelakken ja. Kjent fenomen. Unngåes enkelt penkelt ved å lakke med en underlakk av blamk type først. Det er en av de viktigste grunnene til å bruke underlakk.
Om du begynner nå vil du se at den nye neglen som vokser ut ikke vil ha samme misfarging.

Mulig en type sopp kan se slik ut også, og at mye neglelakkbruk kan utlse sopp. Men mest sannsynlig er det lakken ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.