Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør man i Washington?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-14, 13:46   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør man i Washington?

Jeg vet noe, men vil gjerne ha deres innspill.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 22:25   #2
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hva gjør man i Washington?

Washington er en flott. Vi hadde kun 2 dager i sommer, kunne vært der en uke. Ved Capitol Hill finnes mange, mange museum. Vi var innom 3, men mest inntrykk (for både barn og voksne) gjorde http://www.ushmm.org/ - United States Holocaust Museum.

Ellers var det fint å rusle i parken ned mot Washington Monument. Arlington rakk vi ikke, det stengte kl 19. Så det bør tas på dagtid. Vi reiste gjennom Georgetown på veien fra Washington. Anbefales for shoppinginteresserte.

Det hvite hus er jo alltids morsomt å få med seg når man først er der. Skulle gjerne fått med meg Lincoln memorial også, men med kun to dager var det vanskelig å rekke over alt som Washington tilbyr. Reiser gjerne tilbake.

God tur!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 22:31   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Washington er en flott. Vi hadde kun 2 dager i sommer, kunne vært der en uke. Ved Capitol Hill finnes mange, mange museum. Vi var innom 3, men mest inntrykk (for både barn og voksne) gjorde http://www.ushmm.org/ - United States Holocaust Museum.

Ellers var det fint å rusle i parken ned mot Washington Monument. Arlington rakk vi ikke, det stengte kl 19. Så det bør tas på dagtid. Vi reiste gjennom Georgetown på veien fra Washington. Anbefales for shoppinginteresserte.

Det hvite hus er jo alltids morsomt å få med seg når man først er der. Skulle gjerne fått med meg Lincoln memorial også, men med kun to dager var det vanskelig å rekke over alt som Washington tilbyr. Reiser gjerne tilbake.

God tur!

Fikk med meg alt dette bortsett fra Holocaust Museum. Vi gikk generelt mye!

Gammel 11-09-14, 22:46   #4
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh! Washington er en nydelig by! Jeg har vært der flere ganger, senest i sommer. En fantastisk museumsby, det finnes vel knapt sidestykke. Vi var på tre av Smithsonian-museene: Air and Space, Natural History og American History. Veldig bra alle, men dette er bare et lite utvalg, om enn de mest populære. Vi hadde med oss barn, så valget var nok litt preget av det. Ellers kan jeg anbefale et besøk i Washington Monument, som gir flott utsikt over byen til alle kanter.

Det er virkelig mye å finne på, og mye å se. Kan også anbefale Rock Creek Park, som går som en åre gjennom byen nordover til Maryland. Parken er dobbelt så stor som Central Park, og er villere. Fin å jogge i, med et nettverk av stier.

Nå sist bodde vi i ambassadestrøket, på Washington Hilton. Et behagelig, velstående område med masse restauranter. Dette var en Hotwire-deal, og en svært god sådan, og vi følte at vi fikk veldig mye for pengene, selv om det var er stykke til sentrum.

Gammel 11-09-14, 22:49   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bodde også greit, kan ikke huske akkurat hvor, trygt og godt strøk med kort avstand til offentlig kommunikasjon. Spis i Georgetown en kveld. Vi spiste i den gamle stasjonen en kveld.

Gammel 11-09-14, 22:53   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Litt nerdete, men de har verden største bibliotek, Library of Congress, jeg tror jeg måtte sett det hvis jeg først var der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.