|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Vaske kjøkkenviftaPrøver å gjøre dette et par ganger i året, og det er like mye herk hver gang. Jeg har en gammel Flexit-vifte som har rør ut. Den har plast"beholder" til selve filteret. Som er svart. Og mykt. Og noe sier meg at dette burde vært bytta. Men hvor får jeg tak i noe sånt? Er det universalstørrelser? Kan jeg klippe det til? Google gir meg dårlig med svar denne gangen.
![]() |
#2 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Vaske kjøkkenviftaJeg vet ikke helt, men kan du ta med noe av vifta eller beholderen til en Elkjøp eller noe i den gata? Det er vel som med støvsugere: De har gjerne filtre til eldgamle modeller. Går an å prøve.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjøkkenviftaOm det er kullfilter skifter du hele greien man tar ut, tror de skal byttes et par ganger i året (jeg gjør det kun en :-| ) Det hjelper om du kan finne et modellnummer eller -navn under der. Søker du "kullfilter" får du litt andre resultater enn med bare "kjøkkenvifte". Jeg har en type med stål / aluminium rist som jeg tar i oppvaskmaskinen, går helt fint. Selve kullfilteret er en rund greie festet til avsuget under risten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjøkkenviftaOm det er filter som ligger i en "rist" kan det filteret byttes ut.
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Vaske kjøkkenviftaTakk for tips! Jeg skal sjekke litt rundt. Dette er en gammel vifte (fra bygginga på 80-tallet), så det er ikke akkurat det siste Flexit-systemet. :P
![]() |
|
|