Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kåpe

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-14, 12:11   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kåpe

Jeg vil ha en kåpe.

Den skal være i ull, den skal være figursydd, ikke sekk. Den skal passe til noen med litt pupper, ikke være altfor lang, siden jeg ikke er så høy, fra rett under kneet til midt på låret, tror jeg blir fint. Jeg er ikke så glad i belter. Den må (selvsagt) kunne lukkes med knapper eller glidelås.

Den skal ikke være spesielt gøy, men den trenger ikke å være svart. Jeg liker lilla, rød, blå, turkis, hvit eller mørk grå. Jeg kan ikke fordra brun, beige, greige, oransje, gul eller militærgrønn.

Jeg synes jeg har vært gjennom hele Zalando, Nelly og resten av internett, men jeg kan da ikke ha sett og forkastet alt?

Gammel 21-09-14, 12:24   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kåpe

Hva er prisaspektet? Skal det være mest mulig ull? Regner med du tenker enkeltspent? tanker om hals?

Jeg vil tro at det er litt vanskeligere å finne figursydde jakker fra "billigbutikkene" i år, siden slike oversized kåper er det som er moderne - men dyre merker som boss og sånn har jo helt sikkert jakker du vil elske - tror du ikke?

Har du sjekket boozt sine sider? De glemmer ofte jeg. Ellos kan og ha noe, tenker jeg - de har jo espiritklær som kan være fine

Gammel 21-09-14, 12:26   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser etter det samme.

Figursydd, ikke oversized sekk, pen farge, mye ull.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:27   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker gode kåper i årevis, så det blir som med støvletter. Bruker gjerne noen tusen hvert tredje/fjerde/femte år enn noen hundrelapper to ganger i sesongen fordi det blir ødelagt eller jeg egentlig ikke liker dem helt.

Enkeltspent er best, liker litt høye og store krager, egentlig.

Gammel 21-09-14, 12:36   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Walker Slater tweed.

http://www.walkerslater.com/shop/wom...ng/tweed-coats

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:42   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperberry har en, men den er bare 67% ull.

http://www.bravissimo.com/pepperberr...23blk/?level=2

Gammel 21-09-14, 12:43   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Har du sett på epla.no?

Gammel 21-09-14, 12:53   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av ullkåpene hos Zalando som falt i smak altså?

Mye svart da ser jeg… http://www.zalando.no/more-more-kape...1p001-k11.html

Jeg synes denne fra Ralph Laurent var fin da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:54   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne fra Filippa K er fin - men så var det jo belte i midja da...

Og denne fra Boss. (veldig fint at det er "noe" med den - i form av det på skuldrene synes jeg)

Gammel 21-09-14, 15:13   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Bergans Myrull som kåpe for tiden. Synes den oppfyller alle kriteriene, bortsett fra at den har hette, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:38   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg har en Bergans Ullkåpe/lang ulljakke og jeg ønsker meg noe som er strammere og mer klassisk i uttrykket enn den.

Gammel 22-09-14, 08:50   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg likte denne:

Denne:

Denne:

Denne (om enn litt kort)

Denne:

Og hvorfo kan de ikke være røde? Hæ?

Gammel 22-09-14, 08:52   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den øverste og de to nederste.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:55   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Og hvorfor er ikke denne rød og svart?

Gammel 22-09-14, 08:56   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser at jeg har veldig lik smak som deg, Harriet.

Jeg er 10 cm høyere og må definitivt ha lang nok kåpe. Har hatt en som var litt for snau fra Zara tidligere, og den har blitt nuppete og rar i stoffet. Den hadde også veldig rar passform til meg.

Det går an med belte, syns jeg, så jeg tror jeg skal surfe etter den fra Filippa K. Må visst bare jobbe også...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:56   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den var nydelig i grønn også da! Hvor er den fra?

Denne tror jeg for øvrig hadde vært nydelig på deg.

Denne er også fantastisk:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:56   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Men jeg vil ha noe med farge på!

De jeg finner i rødt eller noe som ligner, de ser altså enten ut som morgenkåper eller som dressjakken til en kjempe.

Gammel 22-09-14, 08:56   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Den desigualkåpa er kjempefin - (jeg trodde du var på utkikk etter noe überklassisk) - De har gått fra "festlig på håret" til "stilig" de siste årene. De har en annen kåpe jeg har lyst på - men den har belte den også. (jeg har også et litt anstrengt forhold belter - jeg er kort i ryggen og lang i beina og får lett litt "vaktmesterlook")

Gammel 22-09-14, 08:58   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Den er fra King Louie, Tally. Men de har den bare i Large, jeg er redd det kan bli for stort.

Kanskje denne her kunne vært noe?

Gammel 22-09-14, 09:05   #20
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den er fra King Louie, Tally. Men de har den bare i Large, jeg er redd det kan bli for stort.

Kanskje denne her kunne vært noe?

Får vibber fra min mormors stilige kåper fra 40-tallet, fantastisk stil! Go for it!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.