Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger ny laptop, men hvilken?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 11:49   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Trenger ny laptop, men hvilken?

Jeg har plutselig kommet i den situasjonen at jeg trenger en laptop. Jeg skal i utvidet møtevirksomhet og trenger en maskin som kan ta minnepinner og for øvrig stort sett skal brukes med Office (referat, Excel) samt litt surfing ved behov. Altså ikke noen spillemaskin ol.

Hjemme har vi en iMac og iPad, og alle andre epleprodukter, men jeg personlig "kjører" ikke lenger iPhone, uten at dette påvirker min oppfatning av øvrige Apple-produkter. Jeg digger dem. Og jeg har alltid sagt at om jeg skal ha meg en laptop igjen, skal det være en Macbook.

Mannen har en Macbook Air 11" til bruk i sin jobbsammenheng. Den er nok sikkert stor nok for min bruk, virker veldig handy og grei. Og jeg liker Mac. Men Macbook koster jo. Det fant jeg dog ut at f.eks Sony Vaio også gjør. Jeg har Sony mobiltelefon, derfor sjekket jeg akkurat denne, uten at det betyr at telefon og laptop skal matche.

Men sett bort fra preferansen om Macbook, mest sannsynlig bare fordi, hva annet bør jeg se på/vurdere?

Gammel 20-10-14, 12:42   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger ny laptop, men hvilken?

Kan du ikke bare få et tastatur til Ipad? Uten at jeg kjenner Ipad.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:43   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Du får kanskje ikke office på Ipad. Men du kunne skrevet notater osv, sendt til pcen din hjemme, redigert der og brukt videre?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:43   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vel, det har jeg. Men det funker dårlig hva gjelder minnepinner og Word, og muligheten for print etc. når jeg er på farten.

Gammel 20-10-14, 14:28   #5
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg har nettopp kjøpt meg denne, og er fornøyd med den.

https://www.komplett.no/acer-aspire-...hd-hvit/816179

Gammel 20-10-14, 14:32   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg har nettopp kjøpt meg denne, og er fornøyd med den.

https://www.komplett.no/acer-aspire-...hd-hvit/816179

Mens jeg nettopp kjøpte denne, dog på tilbud hos Expert til 4000:
https://www.komplett.no/acer-aspire-...-156-hd/823584

Jeg skulle ha PC til å surfe på og som var sterk nok til å håndtere alle bildene mine som jeg insisterer å lagre lokalt i tillegg til virituelt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 17:48   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Microsoft Surface Pro-serien <3

Gammel 20-10-14, 18:46   #8
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Microsoft Surface Pro-serien <3

Interessant. Hvilken da? Noen var veeeldig dyre.

Gammel 20-10-14, 23:58   #9
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Bruker selv Surface Pro 2. En del vil klare seg med 64 GB-versjonen, men 128GB-versjonen er nok mest aktuell. Her kan man også bruke et microSD-kort for å få bedre diskplass. Men akkurat nå ser jeg at 256 GB-versjonen faktisk er billigere enn 128GB-versjonen: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2242093 - 256GB-versjonen har jo også 8 GB minne. (inntil ganske nylig kostet denne versjonen 8-9000kr)

Jeg har brukt Surface Pro 2 i ca. ett år. Meget godt fornøyd. Bruker den veldig lite som nettbrett, men som en bærbar pc. Det finnes et par-tre forskjellige tastaturalternativer. Man bør velge det som heter TypeCover - det er mer som et vanlig bærbartastatur. Tastaturet må altså kjøpes i tillegg til selve Surface Pro 2. Det fungerer også som skjermbeskytter.

Batteritiden er temmelig god. Skjermen har gode farger, er lyssterk og gode innsynsvinkler. Bruker den til "alt mulig" - i forrige jobben ble det også brukt til redigering (Photoshop) av bilder tatt i studio for bruk på trykk og webpublisering. Fra jobben har jeg fått utlevert en 1,8 kg Lenovo Thinkpad T-pc. Den har samme prosessoren som er i mitt Surface-brett (i5-4200U).

Mange har nok tenkt på Surface-brettene mer som nettopp nettbrett. For dem som har kjøpt dem, er det nok mange som har fått erstattet sin bærbare pc når de tar dem i bruk. Det er standard Windows 8 på dem - man kjører vanlige Windows-applikasjoner, i tillegg til eventuelle nettbrettilpassede applikasjoner.

Har også dokkingstasjon til Surface Pro 2. Sett nettbrettet på plass, og det er tilkoblet skjerm, tastatur, mus osv. i en liten håndvending.

Test: http://www.idg.no/pcworld/article278389.ece

Surface Pro 3 er kommet. Det er noe større og betydelig dyrere. At Surface Pro 3 er kommet er nok noe av det som gjør Surface Pro 2 ganske billig for tiden.

Sist redigert av mrc : 21-10-14 kl 00:03.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 00:00   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ihuga PC bruker, nektet ethvert kjennskap til epleprodukter, men nå har jeg svelget en svær kamel, mothårs, jeg ELSKER! virkelig elsker! min MacAir.

Gammel 21-10-14, 10:58   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte ha ny i sommer og bestemte meg i utgangspunktet for at Apple var for dyrt. Det jeg derimot fant ut etter ganske kort tid var at de alternativene jeg fant som var aktuelle for meg omtrent var like dyre. Så jeg kjøpte en MacBook Air og har ikke angret et øyeblikk. Rask, liten og nett, og med batteri som varer og varer. Og så er den jo griselekker.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 12:40   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss har vi gått over til Lenovo, både jeg og Storesøster, og er kjempefornøyde!

Jeg har kjøpt meg en liten lett sak med 8GB ram, hun har kjøpt seg en med touchskjerm og vendbar skjerm.

Gammel 24-10-14, 15:01   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg må titte på det dere foreslåt. Hjertet banker jo for Apple på mange måter, men det spørs om ikke jeg må være litt mer fornuftig. Takk for tips.

Gammel 28-10-14, 21:04   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg trenger visst ikke lete lenger. Jeg ble den heldige eier av en Macbook Pro 13" sånn ca kl. 18:07 i kveld, da mannen kom hjem fra jobb ... Surprise, surprise!

Gammel 28-10-14, 21:25   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Grattis

Jeg avbefaler microsoft surface pro 3. Jeg kjøpte meg den, men kommer til å levere den tilbake. De har varme/vifteproblemer som er utrolig irriterende. Synd, for maskina ellers er super.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 18:00   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Lucky you! Enjoy!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 18:04   #17
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker min MacBook Pro

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.