Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnet mitt har ADHD og dysleksi ... en virkelig gladrapport

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 20:15   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Barnet mitt har ADHD og dysleksi ... en virkelig gladrapport

Husker dere denne diskusjonen?

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=12182

Jeg svarte på den på grunnlag av min sønn som har ADHD og Dysleksi og kom med mine erfaringer

Her er en liten oppdatering etter siste møte med skolen og hva de forteller etter et år

Det tok meg ca et år å kjempe for storebors rettigheter og for å få et samlet apperat rundt han i skolesituasjone tilpasset han
Bare det å få et vedtak i henhold til opplæringsloven §5 var vanskelig

Alt kom på plass etterhvert, IOP (individuell opplæringsplan) 10 ekstra timer pr.uke med assistent og lærer
Medisinering, der har vi bevisst valgt å bruke EYE Q (Omega 3 og Omega 6 fettsyrer) istedet for Ritalin,Conserta eller Strattera.
Sunt kosthold, lite gotterier, kun på lørdag og da chips og ren sjokolade.

Han spiller håndball og går på Speidern ,Speidern er forøvrig litt hysj-hysj for det er nemlig nerdete, men han liker seg kjempegodt der.

Påonsdag var det møte på skolen og de de kunne fortelle oss var at dette gikk over all forventning
Gutten er attraktiv for de andre på gruppearbeid, enda PPT sa at det var noe av der verste ADHD barn kunne være med på ,og de anbefalte så lite som mulig av det. Han sitter inne med enormekunnskaper iflg kontaktlærer (som også er spes.ped) og han bidrar mye
I andre fag testes de jevnlig og han har passert alle de andre elevene i alle fag, til og med norsk og engelsk
Hun må bruke ungdomsskole bøker som gulrot for han når han har gjort unna det som skal gjøres i timene og lekser.
Da får han mattematikk- og historiebøker fra ungdomsskolen
Gutten går på barneskolen i 7 klasse

Dette er egentlig helt enormt og for oss og vårt tilfelle viser det bare hvordan en dårlig og uheldig situasjon kan endres bare forholdene legges til rette

Det er absolutt helt slutt på mobbingen også

Som mamma er jeg enormt stolt, og var igrunnen temmelig målløs der jeg satt, pappaen også.Dette var resultater vi absolutt ikke hadde ventet, ihvertfall ikke på så kort tid egentlig

Måtte bare dele litt erfaringer.

Gammel 23-03-07, 20:19   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnet mitt har ADHD og Dysleksi...en virkelig gladrapport

Kan tenke meg at dere er lettet nå!
Lykke til, alt kommer nok til å bli bedre i fra nå av!

Gammel 23-03-07, 20:21   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt å høre!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:21   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Så godt å høre! Helt fantastisk at han har hatt en sånn framgang på så kort tid! Lykke til videre!

Gammel 23-03-07, 20:22   #5
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Guri for noen flotte nyheter! Jeg skjønner dere er glade nå

Storebror er virkelig heldig med valget av mamma

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:23   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å høre!

Gammel 23-03-07, 20:24   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, Angelique.
Er dette også resultat av skolebytte og flytting?

Føler seg tryggere i alle situasjoner, kanskje?
Også for ham er er det sikker tgodt å ha noen knagger å henge tingene på

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:26   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Så flott, Angelique.
Er dette også resultat av skolebytte og flytting?

Føler seg tryggere i alle situasjoner, kanskje?
Også for ham er er det sikker tgodt å ha noen knagger å henge tingene på

Vi har bare flyttet, ikke byttet skole
Faren hans har også flyttet, nærmere skolen han alltid har gått på
Men det nye miljøet her er bra og ikke minst ny lærer er utrolig bra

Ja han føler seg mye tryggere på seg selv og de fleste situasjoner nå
Sikkert fordi EYE Q har hjulpet enormt på konsentrasjonen hans

Gammel 23-03-07, 20:26   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott at alt arbeidet gir så gode resultater.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:30   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo helt kjempeflott.

Gammel 23-03-07, 20:46   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig! Det må være veldig deilig for dere alle at tiltakene dere har gjort fungerer så godt.

Gammel 23-03-07, 20:51   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette innlegget ga meg ståpelse på hele kroppen! Så utrolig flott å høre at det kan gå så godt!!!

Har selv ei lita frøken med dårlig konsentrasjon, og vi har nettopp begynt med Eye-q. Håper vi kan få en brøkdel av den effekten gutten din har hatt, selv om det vel neppe er den alene som har all ære for den fantastiske framgangen hans.

Blir rørt av sånne historier, jeg!

Gammel 23-03-07, 20:55   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så flott!
Det må være godt for andre med ADHD barn å lese en slik solskinnshistorie.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:55   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Så fantastisk, det er godt ting fungerer.

Bare så enormt irriterende at det tar så fryktelig lang tid å få diagnoser og byråkrati unna så hjelpen kan starte. Det betyr nok enormt for gutten at han har et godt 7.klasse år inne før han skal over i ungdomsskolen.

Gammel 23-03-07, 20:59   #15
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Så bra! Jeg blir helt rørt her nå.
Han har jammen valgt rett mamma!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:00   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott å lese !!

Det inspirerer virkelig å lese at det kan gjøres så mye med så enkel grep, men leit at en må jobbe så hardt for å få det barnet har krav på.

Dere har gjort en kjempejobb, det må varme et mammahjerte stort å se at barnet får en så utrolig mye bedre skolehverdag.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:09   #17
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utrolig godt å lese at det går så bra med gutten din nå

Her er vi ennå i "utprøvingsfasen" av Eye-Q,men det ser lovende ut

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:20   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Det er forresten godt å høre at ekspertisen er positive til Eye-Q. Zeiner er jo en fornuftig mann, som mener at mor og far vet best om hva som funker for deres barn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:29   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det er forresten godt å høre at ekspertisen er positive til Eye-Q. Zeiner er jo en fornuftig mann, som mener at mor og far vet best om hva som funker for deres barn.

Ja Pål Zeiner støttet oss 100% hele tiden og gjør det fremdeles.
Han fulgte opp både oss og skole og vi fikk diverse skjema som vi fyllte ut underveis.

Gammel 23-03-07, 21:31   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Det er så godt å lese slike gladmeldinger, spesielt når man selv har fått et barn med diagnose. Ser hvor mye man må kjempe for rettighetene barnet har, da er det godt å lese at noen ganger fungerer ting som det skal.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.