|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julemysteriet av Jostein GaarderJulemysteriet av Jostein Gaarder... Noen som har lest denne for barna sine i adventstiden? Hvordan gikk det?
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Jeg skal lese den for poden nå til jul, tenkte jeg. Om jeg bare husker å somle meg til å kjøpe den på norsk (har den bare på engelsk).
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Har lest den, dog for meg selv. (Og ikke var det desember heller... jeg skrev særemne om Gaarder på vgs) Har kjempelyst å lese den for guttungen når han blir eldre, men han er nok litt for ung enda... Men det er ei god bok altså!
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Jeg har brukt den boken i adventssamling i en barnehage jeg har jobbet i. (Barnehagen var drevet av Indremisjonen, med klar kristen profil.) Det er en fantastisk vakker bok, og den fenget i hvertfall barna i den barnehagen.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Vi har den på lydbok, og av en eller annen grunn ble det til at Mazungen hørte på den forrige helg. Ikke som adventskalender men som historie. Jeg var spent på reaksjonen, om det var for vanskelig osv. Bortsett fra en del betraktninger rundt flyktninger så var det veldig flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Den er nydelig. Vi leste den mens de spiste frokost, de var så fascinsert |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...
Den fungerte i barnehagen også? For de eldste barna, eller hele barnegruppen? Egner den seg for barnehage med vanlig formålsparagraf, eller bare mtp utvidet? Vi har ikke bestemt adventskalender på min avdeling enda... Tenkte på en omvendt pakkekalender og en bok i tillegg
![]() |
#11 |
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Takk for tipset! Jeg leste boka selv for mange år siden, men tror denne kan være midt i blinken for 6-åringen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...takk for påminnelse om denne boka! Da er den bestilt på bokklubbene.no. Der kostet den 149 inkl porto. Den skal ligge i luke 1 i kalenderen.
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
I barnehagen til poden hadde de Pulverheksa i fjor.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
De mest kristne, eller religiøse menneskene jeg kjenner er veldig skeptisk til Julemysteriet. Jeg tror de ville protestere veldig på at dette er en kristen bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Det er gammel tråd, men jeg må si at jeg er svært fascinert over boka. Både 6-åringen og 10-åringen lytter oppmerksomt og med store øyne. Og jeg kan knapt vente selv med å finne ut hvordan dette henger sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Denne leser jeg for 6 åringen min nå, 4 åringen bryr seg ikke og 10 åringen gidder ikke høre på. Jeg og 6 åringen koser oss
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Jeg kjøpte denne på tilbud første helgen i advent, 79 kr på Norli. De har den til den prisen enda.
![]() |
#18 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Jeg leser den med 10-åringen min nå. Ett kapittel hver dag.
![]() |
#19 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...jeg blir så revet med og så nysgjerrig at jeg har smuglest deler av siste kapittel etter at ungene har lagt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...Hmmm... er jeg den eneste voksne som synes denne boka var gørr kjedelig? Leste den for storebror for en del år siden, da var han 8-10 år gammel. Han syntes den var ok, jeg kjedet vettet av meg (men leste høyt, og lot ham selvsagt ikke forstå hva jeg syntes). Vi leste den aldri helt ferdig, må jeg innrømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|