Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mystisk pipelyd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-14, 20:32   #1
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Mystisk pipelyd

Hva er det som piper i huset vårt??? Jeg blir gal!!
Hver time kommer det et elektronisk piip som varer ca 1 sekund, og jeg klarer ikke å finne ut hvor det kommer fra. Dvs. det går 1-2 minutter lengere enn en time, så det forskyver seg i løpet av døgnet. Til sammenlikning: Kjøleskapet vårt lager en slik lyd hvis vi lar døren stå oppe, da med flere pip på rad. Det er ikke et slik kort pipp som røykvarsler med dårlig batteri gir fra seg. Jeg trodde en stund at det var i kjelleren, men piipet var ikke så tydelig der nede. Nå tror jeg det er på vaskerommet. Så i dag har jeg med en times mellomrom stått med hodet inn i et skap der, for å høre. Men det var ikke det ene "roteskapet" og ikke det andre... Det er ingen røykvarsler der. Ingen elektroniske duppeditter. Det er vaskemaskin og tørketrommel av merke AEG, ca 10 år gamle. Vaskemaskinen kan stilles inn til å pipe når den er ferdig, men det har jeg slått av. Dessuten er ikke maskinene på... Det er et koblingsskap bak maskinene, men i følge mannen er det bare rør der, og ikke noe som kan pipe.

Så hva kan det være :???:
Mannen bryr seg ikke om det, men jeg MÅ finne ut hva det er. Så om 47 minutter skal jeg stå med hodet inn i vaskemaskinen og lytte...

Gammel 19-12-14, 20:35   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk pipelyd

Det ligger ikke en leke og går tom et sted?

Gammel 19-12-14, 20:37   #3
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Poden er 11, så det er en stund siden han hadde leker som piper. Da må det være en gammel rest-leke bak vaskemaskinen

Gammel 19-12-14, 22:06   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ingen husalarm? Vår piper innimellom.

Gammel 19-12-14, 22:20   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

En klokke? Med litt dårlig batteri?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 22:23   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipper at du har med ekstremt viderekommen bankeånd å gjøre. Den har vært gjennom alt som kan bankes, så nå er den forfremmet til pipeånd.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:16   #7
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Tror du ikke jeg glemte å lytte de to siste timene... Sitter og ser film, og hører piip...

Eneste klokkene vi har der er en 20 år gammel vekkerklokke, og den sier ikke sånn.

Husalarm har vi, utenfor vaskerommet. Den har ingen feilmeldinger, og jeg tror jeg har lyttet der også, men skal sjekke den en gang til.

Pipeånd, ja... Oppdaget akkurat en lekse poden har skrevet, og der stod det at han hørte lyder om nettene, og når han var alene hjemme (tror det var halloween-lekse). Kanskje vi andre har vært så døve at vi ikke har hørt noe, så det må bli piping...

Gammel 19-12-14, 23:17   #8
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Var ikke vaskemaskinen... Hørte etter denne gangen. Ny sjangs om en time og 1,5 minutt, men da tror jeg at jeg sover.

Gammel 19-12-14, 23:25   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Er det røykvarsleren som trenger batterier?

Gammel 19-12-14, 23:27   #10
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, håper du finner ut av det, ekstremt irriterende da! Armbåndsur med piping hver time? Gammelt som ingen husker at de hadde?

Gammel 19-12-14, 23:59   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har det vært røykvarslere som har oppført seg slik. Vi har seriekoblede. Det er til å bli sprø av.

Gammel 20-12-14, 00:36   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Armbåndsur?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 00:46   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tipper at du har med ekstremt viderekommen bankeånd å gjøre. Den har vært gjennom alt som kan bankes, så nå er den forfremmet til pipeånd.

Gammel 20-12-14, 01:21   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoppeklokke?
Knøtteliten har klart å stille inn stoppeklokken min til å pipe dann og vann ...

Gammel 20-12-14, 02:57   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lett etter mystiske pipelyder her i huset, for så å finne ut at det er, eller var rettere sagt, undulaten som køddet med oss. Så har du undulat, sjekk den

Men spøk til alvor...

Pipelyder har vi hatt her også, og det har ikke alltid vært undulaten. Det jeg kan komme på i farta er røykvarslere med dårlig batteri, alarmpanel etter strømbrudd eller feil på alarmen, jordfeilvarsel i sikringsskap, fryser eller kjøleskap som ikke er resat etter strømbrudd, klokker som ikke er resatt etter strømbrudd, klokker som gir lyd hver time.

Siden det går en time mellom hver lyd, så vil jeg vel tippe klokke eller noe. Alarmer på alarm, jordfeil, røykvarslere etc kommer normalt tettere enn det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 10:39   #16
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Undulat har vi ikke, bare katter...

Røykvarslerene gir et mye kortere pipp, ikke piip. Og så har jeg stått under dem og sjekket, og det er ikke der det piper.

Har også tenkt at det må være en slags klokke, men kommer ikke på noen som mangler.. Må få mannen til å dra fram vaskemaskinen i dag.

Gammel 20-12-14, 10:52   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende! Et julemysterie!
Det telles sikkert ned til et storslagent et-eller-annet på julaften!

Gammel 20-12-14, 11:29   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det rett og slett er julegaven fra mannen som piper?

Gammel 20-12-14, 11:35   #19
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Heyy! Smart! Det har jeg ikke tenkt på...

Han var forresten med og hørte nå, og mener der hvor nøklene våre henger. Det er noen nøkler til bedrift med alarm på, og bilnøkler. Så nå er de flyttet til neste piip. Spennende!

Det var heller ikke husets alarmboks, forresten, for jeg stod med hodet der...

Gammel 20-12-14, 11:40   #20
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Standard

Jeg hørte det vel første gang når jeg var hjemme fra jobb 2. desember. Så selvfølgelig er det en adventskalender som teller ned til julaften. At jeg ikke tenkte på det! Blir litt nervøs for hva det storslagne et-eller-annet er da... Kan det være pipeånden som planlegger noe?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.