|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Jeg strikker fram og tilbake etter å ha felt til halskant. Så kommer det mønster på vrangomgangen, og jeg aner ikke hvordan jeg skal dra tråden da for å unngå at dratt tråd kommer på rettsiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Du drar den jo bare bak (eller forran nå da, vrangsiden) som vanlig. Du strikker jo vrang, så tråden skal jo legge seg på rett side, og der drar du den bare med deg.
![]() |
#4 |
Be happy!
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Ok, da vet jeg ikke, for jeg har den på vrangsiden.
![]() |
#6 |
Be happy!
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
Wow, det var for komplisert for meg. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#9 |
Be happy!
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Ikke komplisert, bare hun som gjør det slik. Går like fort som rettmasker. Hun bare vrir en ekstra snurr som hun igjen slipper, fjasete damen.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Det letteste er å lære seg å strikkemotsatt veg, da strikker du rett både frem og tilbake. Mye mindre stur enn å dra tråden hit og dit.
![]() |
#12 |
Be happy!
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Du må lære deg min metode, da går det radig. Burde filmet til deg.
![]() |
#13 |
I mål
|
Ja, har tittet på det. Må prøve en gang det ikke er håndballkamp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Jeg strikker som i den videoen Miley viser og ikke no problem å strikke mønster fra vranga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Jeg skulle inn og fortelle at det er kjempeenkelt - men det er det visst ikke likevel, for jeg klarer ikke å forstå hvordan du strikker siden dette er et problem.
![]() |
#17 |
villende
|
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Den måten Miley beskriver er ganske enkel, altså. Jeg strikker vrang på den måten. Jeg antar at dere som strikker vrang annerledes strikker "Norwegian Purl". Jeg har øvd på begge typene vrang, men Continental Purl (som er den i videoen fra Sandnes garn) er nok den som blir penest hvis man strikker med flere farger, fordi tråden da blir liggende riktig, siden den legges over pinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Nå har jeg lært meg den andre måten å strikke vrangt på, og da får jeg det i alle fall til med mønsteret. Men det går sakte da. Og i ekstasen over dette har jeg glemt en runde felling til hals. Argh. Blir halsen helt rar om jeg isteden gjør det nå? Ta opp er ikke aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Be happy!
![]() Sv: Mønsterstrikk fra vrangsiden - hvordan dra tråden?Hva strikker du?
![]() |
|
|