Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flügger vs. Jotun

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 12:35   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flügger vs. Jotun

Noen som har erfaringer? Vi skal male hus, og som Obos-medlemmer har vi 20% rabatt på Flüggermaling. Det er jo ganske store summer, særlig siden vi skal bruke sånn moderne emulsjonsmaling.

Er det noen som vet om det er noen nevneverdig kvalitetsforskjell?

Gammel 01-06-07, 12:46   #2
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flügger vs. Jotun

Jeg vet bare at de fleste profesjonelle malere velger Flügger.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:46   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt Flügger til rehabilitering av en bygård. Rent kvalitetsmessig er det ikke store forskjeller, men for vår del ble Flügger anbefalt av en malervenn, fordi den er lett å male med, gir et godt resultat og er luktsvak (avhenger selvfølgelig av malingstype).

Gammel 01-06-07, 12:46   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg på her :skal også male hus:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 13:21   #5
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Er det noe du har fra reklamen eller?
Jeg har hørt at det kommer veldig an på hva type maling man skal ha. Jotun er best på noen typer, Flügger på andre.

Om du venter litt skal jeg høre om emulsjonsmaling.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 13:24   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jotun er norsk, Flügger er vel dansk eller noe slikt ...
Det er alt jeg vet.

Forresten så var det noen som diskuterte det der sist jeg var på møte i Oslo, og da var det en som anbefalte Flügger. Jeg husker ikke hvorfor.

Gammel 01-06-07, 13:27   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flügger er, i likhet med mye annen maling fra kontinentet, langt mer miljøvennlig enn Jotunmaling. Jotun har et godt stykke igjen for å nå internasjonale standarder for hvor mye og hvilke miljøgifter malingen deres kan inneholde. Det har iallefall blitt meg fortalt. Flügger inneholder veldig lite giftige stoffer og er derfor bedre egnet til innendørs maling. Ellers har jeg malt med Flügger innvendig og vært storfornøyd med malingen og ikke minst servicen. Grunningen var kanskje litt tyngre å male med enn heftgrunn fra Jotun. Men vi malte spisestuestolene med denne malingen og de ble skikkelig fine. Veldig godt resultat. Vi fikk veldig god hjelp i Flüggerbutikken og det var fint å slippe å få kjeft av Maxbomannen fordi vi ville brekke grunningen litt og slikt. (Og dette sier jeg selv om det strengt tatt er ganske upatriotisk. )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 13:37   #8
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg har hørt at det kommer veldig an på hva type maling man skal ha. Jotun er best på noen typer, Flügger på andre.

Nei, fra malerne som malte vårt hus.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:01   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en test nylig et eller annet sted, jeg husker selvfølgelig ikke hvor.... en eller annen nettavis... eller om Flügger var med.

Vi fikk anbefalt Flügger av maler da vi skulle male innendørs, men til utendørs bruk fikk vi anbefalt Drygolin, som vel er Jotun? (dog av en annen maler)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:30   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et malerfirma her i byen som er veldig flinke. De driver veldig seriøst, og jeg stoler 100 % på rådene deres. De anbefaler Flügger, og bruker det selv når de maler også. (de forhandler andre merker også)

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:32   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også malt hele huset innvendig med Flügger, og har vært veldig fornøyd. Jeg synes kunnskapen er hakket høyere hos forhandleren enn hos andre forhandlere, sikkert fordi de forholder seg til fagfolk - og derfor må kunne mer.

Gammel 01-06-07, 14:42   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi malte med Flugger for noen år siden. Naboen malte to år etter, med samme type maling. Fargene er vidt forskjellige! Den har bleknet noe helt vanvittig, selv om det skulle være den beste på markedet. Ble vi fortalt.

Gammel 01-06-07, 17:07   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nei, fra malerne som malte vårt hus.

Ja jeg skjønte det var noe sånt altså, men det er akkurat det samme de sier på reklamen.

Ifølge min kontakt er det ganske hipp som happ hvem du velger når du skal ha denne typen maling.

3barnsmor: Joda, jeg sier ikke at Jotun alltid er best. Som jeg sa har de forskjellige sterke sider. Igjen i følge min "kontakt" har Flügger noen produkter som er banebrytende, og noen som er verdløse. Han vet godt hva han snakker om.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 19:03   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi valgte Flügger når vi har malt hus innvendig snart skal beise hus utvendig. Proffer bruker Flügger, Beckers osv. - ikke vanlig Jotun (kun Jotun Proff). Jotun er beregnet på amatørmarkedet og selges i store kjeder som normalt ikke gir kvantumsrabatt. Utsalgssteder som har proffmaling har som regel gode rabatter ved større innkjøp. For oss var pris og anbefaling fra malervenner avgjørende for valg av Flügger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.