Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

I serien "Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg velge?"

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 21:14   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

I serien "Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg velge?"

Jeg har kommet fram til at min elskede KA ikke duger til vårt bruk lenger, jeg trenger en kraftigere maskin.

Ønsker å kunne bake fire brød / 40-50 rundstykker i slengen. Jeg var på nippet til å bestille en Major Titanium, før jeg kom over informasjon om at Major fases ut, nå er det Chef som gjelder. Så nå vurderer jeg Kenwood Chef Sense XL isteden. Men den er så stygg. Bør jeg kjøpe den likevel? Er den så bra at det er verdt det? Eller finnes det andre alternativer?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 22:07   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I serien "Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg velge?":

Har du sett denne tråden? Mange gode innspill der, tror jeg.

Gammel 14-01-15, 08:31   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har du sett denne tråden? Mange gode innspill der, tror jeg.

Ja, jeg så den, og ville ikke kuppe den. Assistenten er ikke aktuell, jeg tror det må bli Kenwood. I skrivende stund står det mellom KW Major Titanium og KW Chef Sense XL. Jeg har mest lyst på Majoren, men Chefen er ny og fancy og sikkert det lureste valget.

Gammel 14-01-15, 08:39   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står at det skal komme en adapter som gjør at man kan bruke utstyret til Chef XL på Major, så jeg vet ikke hvor problematisk det er å ikke ha det nyeste. De kommer også til å fortsette å produsere deler og utstyr til Major en god stund til.

Gammel 14-01-15, 11:50   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"En god stund" er relativt i businessammenheng, altså. Jeg hadde ikke vært kjempebekymret hvis jeg hadde en Major, akkurat, men JEG hadde ikke kjøpt en ny nå, når jeg vet at den forsvinner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:18   #6
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

"En god stund" er relativt i businessammenheng, altså. Jeg hadde ikke vært kjempebekymret hvis jeg hadde en Major, akkurat, men JEG hadde ikke kjøpt en ny nå, når jeg vet at den forsvinner.

Nei. Ikke jeg heller, så det blir den nye. Men nå finner jeg den ikke til salgs noe sted på nettet. Og ikke i butikk i nærheten av meg.

Gammel 14-01-15, 13:21   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke vurdert Bosch da? Min skal ta 2 kg deig pluss væske. Er på 1000w.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:48   #8
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du har ikke vurdert Bosch da? Min skal ta 2 kg deig pluss væske. Er på 1000w.

Skal kikke litt nøyere på den. Den kommer jo godt ut i tester, ser jeg nå.

Gammel 14-01-15, 13:49   #9
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Sv: I serien "Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg velge?"

Her, feks: http://www.tv2.no/v/810565/

Gammel 14-01-15, 13:59   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kikker på Magimix 5200XL: http://www.whiteaway.no/product/magimix-5200xl-hvi-jub/

Den ser ut til å dekke alle mine behov. Jeg er litt usikker på hvor mye plass den krever, så det må jeg finne ut av før jeg evt kjøper. Jeg skal ikke ha den fremme på benken så den må ikke ta mer pass enn den jeg skal erstatte i tilfelle.

Gammel 14-01-15, 14:22   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stygg/ "stygg" er ikke et kriterie for meg i denne sammenhengen.

Jeg har Kenwood. Love it!

Gammel 14-01-15, 14:29   #12
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Stygg/ "stygg" er ikke et kriterie for meg i denne sammenhengen.

Jeg har Kenwood. Love it!

Ah. En Kenwood-tilhenger! Ville du valgt Major eller Chef om du skulle kjøpe nå?

Gammel 14-01-15, 14:34   #13
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Oj!

KA Heavy duty

Gammel 14-01-15, 14:46   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Oj!

KA Heavy duty

Den er jo bare på 500 watt?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 15:13   #15
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Den er jo bare på 500 watt?

Jeg så det. Og fryktelig dyr. Men fiiin.

Gammel 14-01-15, 20:49   #16
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Hmmm... Hva betyr det egentlig at majoren fases ut tror dere? Altså konsekvensene?

Jeg fikk en Kenwood Major Titanium gigapakke til jul i fjor av mine foreldre. Den pakken inneholder ALT, nesten. Bolle, fire forskjellige kroker, kjøttkvern, food proscessor, blender, miniblender, juicepresse, og en ting til jeg har glemt, pluss vekt og slikkepott. Kjempefornøyd med den pakken selvsagt.

Er det slik at hvis noe av dette går i stykker får jeg da ikke tak i reservedeler? Eller får det reparert? Eller går det med denne adapteren dere skriver. anikk:

Bør jeg nå tråle alle butikker og nettbutikker etter annet ekstrautstyr jeg ønsker meg, og evt kunne komme til å ønske meg?

Ellers er jeg superfornøyd med maskinen min altså. Skjønner dog argumentet om da heller å gå for en chef om du kjøper nå ja. Tipper du blir kjempefornøyd med den også.

Gammel 14-01-15, 20:51   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det står at det skal komme en adapter som gjør at man kan bruke utstyret til Chef XL på Major, så jeg vet ikke hvor problematisk det er å ikke ha det nyeste. De kommer også til å fortsette å produsere deler og utstyr til Major en god stund til.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ahh... Lese HELE tråden er lurt ja...

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg så det. Og fryktelig dyr. Men fiiin.

Men synes ikke det er verdt det ift Kenwood altså. Mye mer "value for money", det er jeg helt sikker på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.