|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Russlands opprusting av forsvaret - hvor reell er trusselen?Jeg kjenner at jeg kan alt for lite om dette til i det hele tatt å kunne gjøre meg opp en lekmannsvurdering. Skjønner jo at ingen kan svare konkret på dette, men hva tenker folk flest om trusselen av det som skjer i/med det russiske forsvaret? Hvor reell er den? Er de kun ute etter å øve, samt flekse litt muskler, eller trener de til noe konkret? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Russlands opprusting av forsvaret - hvor reell er trusselen?Et angrep på Europa ut over tidligere Sovjet-stater, vil være et angrep på EU og NATO i praksis - selv om landet ikke er medlem av NATO eller EU.
|
|
|
#3 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Russlands opprusting av forsvaret - hvor reell er trusselen?Russland har vel ikke noen historikk på å angripe land som de ikke mener de har hevd på, uten at det gjør situasjonen i feks Ukraina bedre. Et angrep på et Natoland virker svært usannsynlig.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Russlands opprusting av forsvaret - hvor reell er trusselen?Ja, jeg tenker jo mitt i forhold til dette med kapasiteten til det forsvaret vi har i dag - uten at det nødvendigvis sier noe. |
|
|
|
![]() |
|
|