|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Kaffemaskina mi, en Nespresso-sak, er mer eller mindre død. Garantien er utgått, og vi har allerede reparert den to ganger, så jeg er i tvil om hva som er lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Hvis jeg hadde likt den type kaffe, hadde jeg kjøpt en aeropress for 1-2 kopper. Det gir ikke espresso, da.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Aeropress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Mokkakanne? Jeg har en elektrisk (Bialetti Elettrika) som jeg er veldig glad i, men jeg mistenker at de ikke er godkjent i Norge fordi de sikkert er kjempefarlige.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jeg er litt zpeziell, jeg liker bare espressobasert kaffe. Jeg har aldri likt traktet kaffe eller presskannekaffe, eller slow-drip, for den del.
![]() |
#8 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?
Det passer sikkert forbruket vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Mokkakanne er den eneste andre typen jeg liker, faktisk, men da må man nesten ha induksjon, eller?
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
Ah. Jeg er en sucker for sterk, god traktekaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jeg synes i hvert fall kaffen ble nydelig på første forsøk i Italia, der kjøpte jeg til og med ferdigkvernet kaffe ment for sånne kanner. Jeg har hørt at man har slitt litt mer med malingsgrad i Norge, den skal vel være litt grovere enn espresso.
![]() |
#12 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?En venninne jeg var på besøk hos i helgen har en Senseo-maskin, som tar slike puter/pads. Den var enkel å bruke, lager kjempegod kaffe og putene går i matavfallet/komposten i sin helhet. Jeg ville satset på en sånn om vi ikke laget så mye kaffe som vi gjør.
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
Jeg er enig at konseptet høres ut til å passe oss, men jeg har ikke likt den Senseo-kaffen som jeg har smakt, dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, det finnes mokkakanner både til induksjon og vanlig ovn.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Nå er jo induksjon rimelig nytt, mens Bialettien ble designet i 1933. Vi har hatt mye glede av vår, både kjørt på vanlig, gammeldags platekomfyr, og på keramisk topp. Null problem!
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jeg har både bialettikanne (og ingen induksjonsovn) og aeropress. Jeg liker begge deler - men bruker sistnevnt mest.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jada, jeg vet at det finnes, altså.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jeg tar høyde for at jeg er mer enn gjennomsnittlig utålmodig, altså. Å koke havregrøt på komfyr om morgenen er f.eks. helt uaktuelt.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kaffemaskina mi ligger på sotteseng, hva nå?Jeg har sluttet å bruke både trakter og presskanne og alt og kjører instant rett i koppen-kaffe på morgenen. Jeg bruker sukker og melk i og kjenner ikke forskjellen på god og dårlig kaffe klokken 6 likevel.
![]() |
|
|