Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress til større barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 10:44   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vinterdress til større barn

Etter to år med todelt dress, ønsker niåringen seg hel dress. Den kommer nok kun til å bli brukt til utelek hjemme og på hytta.

Jeg har flere dresser i kikkerten, men jeg er i tvil om merke og størrelse.

Hun er 134 cm og ca 32 kg.

Isbjørn, str 122/128 - blir kanskje knapt?

Ticket to heaven, der har de både størrelse 134 og 140.

Minymo, der har de str 140.

Valgets kvaler.

Sist redigert av Stine-mor : 28-01-15 kl 14:27. Årsak: Trykkleif
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 11:34   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress til større barn

Isbjørn blir nok litt knapt, hadde gått for ticket jeg. De er store i størrelsen synes jeg,.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 11:36   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, Isbjørn blir for knapt. Jeg mener at seksåringen min, ca 125 cm og ja, 21 kg maks, bruker den str etter broren i den dressen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:24   #4
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi har og har hatt Reima for så store barn. Eldste hadde en nøytral svart Reima dress helt til i fjor. Ser det er halvpris nå på www.reimashop.com

Sist redigert av Bean : 28-01-15 kl 12:30.
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:32   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Didrikson Theron i str 140. Den er stor og god. En slik,
http://www.familiebutikken.no/vinter...l#.VMjWs9KG_QI

Sist redigert av Lavender : 28-01-15 kl 13:41.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 19:27   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Isbjørn blir nok for knapp, ja. Min seksåring har den i 116, men han kunne fint hatt den større.

Gammel 28-01-15, 19:33   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi endte opp med både Isbjørn og Minymo.
Isbjørn til yngste, som hun kan bruke neste år. Minymo til niåringen, pga fargen. (Jeg ville ha Ticket, men fargen var altså feil. )

Gammel 28-01-15, 22:33   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Isbjørn til yngste, som hun kan bruke neste år. Minymo til niåringen, pga fargen. (Jeg ville ha Ticket, men fargen var altså feil. )

Hvor har du handlet?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 22:42   #9
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

I den alderen er farge viktig.

Gammel 28-01-15, 22:48   #10
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg kjøpte Isbjørn her inne og Minymo på Zalando.

Farge går før komfort og alt.

Gammel 29-01-15, 12:16   #11
millact

millact sin avatar

Standard

Kan hende yngste burde hatt dress til neste år også, ser han enda synes det er greit, går raskere å kle på seg.

Gammel 29-01-15, 12:22   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt litt av en runde med den høye 8 åringen denne vinteren. Jeg kjøpte todelt fra Molo, men det kom ikke på tale, det gikk for sent og knappen i buksa var hard. Så var vi på byen og lette etter vinterdress str 140. Det fant vi ikke i butikk, men på nett. Alt vel helt til en klassevenninne påsto at dress var barnslig for en 8 åring. Da nektet hun å bruke den på skolen. Men heldigvis ble det tre til fire av elleve jenter i dress. Og hun er fortsatt glad fordi den er praktisk og lett å få på.

Gammel 29-01-15, 12:25   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Tuvert brukte ikke dress i 1. eller 2. klasse. Men i år, derimot. Det går for tregt med den todelte, og hun synes den glipper og what not når hun leker.

Gammel 29-01-15, 12:38   #14
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

7-åringen her er høy og bruker 140 i dress. Han har Color Kids og er fornøyd med den.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 12:44   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror storebror hadde en Ticket i 140 da han var så høy.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 12:44   #16
millact

millact sin avatar

Standard

Min 1. klassing går i dress for tiden, foretrekker plutselig det. Men det er visst kun noen få som gjør det. Han bryr seg ikke.

Gammel 29-01-15, 13:32   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde nok ikke puttet like mye penger i en dress til 3. klassingen som det jeg gjør til barnehageungene. Min eldste har en McKinley dress som jeg kjøpte i København i høst, str 140. Den er super til leking ute, og gjør nytten sin i forhold til hennes behov. En dress fra Reima eller Ticket ville rett og slett blitt overkill i forhold til hvor mye hun er ute (vi snakker maks en time om gangen) og aktivitetsnivået (hun sitter jo aldri stille! i motsetning til de små som faktisk kan sitte ganske rolig ute i snøen)

McKinley-dressene koster rundt 300 DKK om du finner noen som sender, de anbefaler jeg.

Gammel 29-01-15, 13:35   #18
millact

millact sin avatar

Standard

Enig i det, Palmen.

Hvordan er Reima kiddo? Gode nok til en 2. klassing?

Gammel 29-01-15, 14:03   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Eldste hiver seg på knærne for å ake, og yngste skal helst arve. . Derfor kjøpte jeg best i test rivestyrke, kostet 700,- på salg hos lekmer.no. Dressen hadde rift innen 20 dager, en liten med et lite hull på kne. Blir nok arvet.

Gammel 29-01-15, 21:07   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg hadde nok ikke puttet like mye penger i en dress til 3. klassingen som det jeg gjør til barnehageungene.

Det er jeg helt enig i. Jeg kjøpte en brukt Ticket den gangen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.