Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Oppdatering av telefon (Android)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-15, 14:31   #1
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Oppdatering av telefon (Android)

Jeg har lastet ned en oppdateringspakke til telefonen min (Samsung Galaxy S4Active).

Når jeg prøver å installere denne, så får jeg bare denne beskjeden:

Kan ikke installere. Ikke nok plass i enhetsminnet eller på SD-kortet.
Slett noen elementer.

Problemet er at oppdateringen er på 721,94 MB og på SD-kortet er det 2,36 GB tilgjengelig og på enhetsminnet er det 775 MB tilgjengelig.

Hvorfor går ikke dette?

Gammel 01-03-15, 20:17   #2
joacom
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2015
joacom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppdatering av telefon

Hei, du trenger mer ledig plass på enhetsminnet for å få oppdatert telefonen din Kan ikke huske i farten om Galaxy s4 active lagrer bildene i enhetsminnet eller på sd kortet som standard. Men om du har en hau med programmer installert så kan du bare avinstallere dem og installere dem etterpå. Problemet er at oppdateringen er på ca 750 mb. men selve installasjonen kan være på eksempelvis 1,5 GB da noe data blir mellomlagret osv.

Kjapt søk på youtube viser denne linken som viser hvordan man flytter filer fra Enhetsminnet (internal storage til Sd kort)

(Kilde: youtube.com)

Håper dette kan hjelpe deg
Joakim

joacom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 08:10   #3
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av joacom, her.

Hei, du trenger mer ledig plass på enhetsminnet for å få oppdatert telefonen din Kan ikke huske i farten om Galaxy s4 active lagrer bildene i enhetsminnet eller på sd kortet som standard. Men om du har en hau med programmer installert så kan du bare avinstallere dem og installere dem etterpå. Problemet er at oppdateringen er på ca 750 mb. men selve installasjonen kan være på eksempelvis 1,5 GB da noe data blir mellomlagret osv.

Kjapt søk på youtube viser denne linken som viser hvordan man flytter filer fra Enhetsminnet (internal storage til Sd kort)

(Kilde: youtube.com)

Håper dette kan hjelpe deg
Joakim

Tusen takk for svar!
Det var akkurat dette jeg kom fram til selv også, at jeg sannsynligvis måtte ha mer plass ledig på enhetsminnet. Jeg slettet og avinstallerte endel programmer/apper, i tillegg flyttet jeg bilder som var lagret på enhetsminnet til sd-kortet, så det ble mer plass der, da løste det seg!

Gammel 02-03-15, 18:17   #4
joacom
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2015
joacom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Tusen takk for svar!
Det var akkurat dette jeg kom fram til selv også, at jeg sannsynligvis måtte ha mer plass ledig på enhetsminnet. Jeg slettet og avinstallerte endel programmer/apper, i tillegg flyttet jeg bilder som var lagret på enhetsminnet til sd-kortet, så det ble mer plass der, da løste det seg!

Hei!

Det var bra!

Mvh Joakim

joacom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.