|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Det står de vet hvor i parken det er minst kø og kan lage et program basert på alder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Dette trenger dere ikke. Det finner dere ut av helt selv.
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Universal fremfor Disney ja. Vi gikk konsekvent mot høyre når vi kom innenfor porten. Stopp opp og se. De aller, aller fleste går med klokka, altså mot venstre. På den måten møtte vi folkegruppe midt i parken ca. En annen ting som kan være lurt om man er der når det åpner er å gå helt innerst i parken i full fart først, og så jobbe seg utover. Da får du også veldig lite kø i begynnelsen.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Det finnes ei grei bok å få kjøpt som omtaler mye av det samme og enda mer, så jeg hadde heller kjøpt den. Vi kjøpte en i 2011 og har kjøpt årets nye utgave i år. Jeg husker ikke navnet i farten, men den boka hadde mange nyttige tips om hvordan parkene skal navigeres.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Dere trenger ikke noe sånt.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Universal har forresten en veldig praktisk app som forteller hvor mye kø det er på alle attraksjoner. (Det er mulig at Disney også hadde det, men jeg lastet bare ned på Universal.)
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Høres ut som et fordyrende og unødvendig mellomledd.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Jeg hadde hørt mye om disse hordene av språkskoleelever, men det unngikk vi å oppleve.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Det viktigste er vel egentlig ikke hvor gamle ungene dine er, men hvor høye. Knerten viste seg å være en halv centimeter for kort for en god del av de kulere tingene, men vi puttet papir i skoene hans.
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?De årene vi har vært i park har vi valgt denne billett-typen:http://www.kgstickets.com/universal-orlando-tickets/ (koster ca 1500,- pr pers over 10 år)
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?
Eldre barn er ofte mer komfortable med å kjøre alene, dvs man kan ta singleride-køen og man står der maks 10-15 min i kø, derav spørsmålet.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
Sant nok. Vi har ikke kommet så langt at det er noe vi har rukket å tenke på enda. Det var bare utelukket som alternativ for oss i sommer da ungene var 6 og 9.
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?I Universalparken kan man også kjøpe et fastpass rett innafor porten som gir en fordeler i køene. Vi gjorde dette, samt at vi hentet ut fastpass til de mest populære greiene i Disneyparkene etterhvert gjennom dagen. Veldig greit.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
"Single rider, no bags!" er en vinner hver gang. Mannen min slapp 90 min i Harry Potter-ride-køen ved å si dette. Jeg tror han ventet maks to minutter.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
Vi velger det fremfor $79 pr pers i FastPass.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Hvordan virker fastpass nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Jeg henger her og noterer meg tips.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Dere kjøper vanlige billetter.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Universal og IoA: FastPassene er en egen billett som du kan benytte 1 gang pr attraksjon, det et et par attraksjoner du ikke kan benytte FP i. De scanner deg inn på den aktuelle attraksjonen. Disse kostet $79 pr pers I 2013.
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har brukt orlandoexperten til parkplanlegging?Men jeg hørte noe at i disney var fastpass blitt elektronisk og at man trenger mobil (app?) eller et armbånd? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|