|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ost og vinSkal ha selskap på lørdag med ost og vin. Hvor mye ost beregner du pr person? Og hva av tilbehør er dig? Lenge siden jeg har servert det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ost og vinLenge siden jeg har spist det må jeg innrømme, så jeg henger her for svar.
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Ost og vinForslag til tilbehør er å koke like deler portvin, balsamico og brunt sukker til sirup. Veldig godt og står seg i evighet.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ost og vinJeg elsker portvingele! Hva med 1 ost per pers!? Hvor mange gjester er det?
![]() |
#5 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Ost og vinKirsebærmarmelade eller -syltetøy er godt! Jeg liker best brød til ost, kjeks er en litt rar ting, synes jeg. Godt landbrød, eller rett og slett en fransk baguette eller to, som man bare bryter av. Evt et mørkt brød med nøtter og tørket frukt, type müslibrød. Akasiehonning, syltede valnøtter, fikenmarmelade. Appelsinmarmelade er også digg! Nå fikk jeg også lyst på ost og vin!
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ost og vinDet kommer veldig an på hvor i landet du befinner deg.
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ost og vinJeg synes det er godt med valnøttbrød til. Det finnes en god oppskrift på Trines Matblogg. I tillegg til det som allerede er nevnt er det godt med chilimarmelade og ristede valnøtter i honning som tilbehør. Rugkjeks er godt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ost og vinJeg kan anbefale en fantastisk hvitvin, som passer spesielt til litt sterke oster, typ blåmugg. Fikk den anbefalt av en venn som jobber på polet;
![]() |
|
|