Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etternavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange deler du etternavnet ditt med?
Mindre enn 50 75 38,66%
51-150 35 18,04%
151-300 15 7,73%
301-500 8 4,12%
501-1000 21 10,82%
1001-2000 8 4,12%
2001-5000 13 6,70%
5001-8000 6 3,09%
8001-11000 5 2,58%
Mer enn 11000 8 4,12%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 17:09   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavn

Hvor mange bærer etternavnet ditt her til lands?

Det er knyttet en del stolthet til det å ha et etternavn få bærer, noe jeg skjønner godt.

Poll kommer.

Gammel 22-05-07, 17:14   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Etternavn

Litt over 1500. Ingen av ungene har flere enn tre navnesøsken, jeg har færre enn tre, mens gubben heter det samme som en fotballstjerne.

Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:16   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Kun meg som har kombinasjon av fornavn og etternavn. 91 personer i Norge har samme etternavn. 5 av dem er jo meg og min lille familie!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:17   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Mitt etternavn er det bare meg og jentungen som har! Jeg har et dobbeltnavn med bindestrek, for å beholde mitt pikenavn som etternavn istedenfor mellomnavn. Pikenavnet er det 62 som heter.

http://www.ssb.no/navn/

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:18   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun 6 stykker her i Norge, og det er meg, vesla, min mann, svigers og svoger. Italiensk etternavn.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:18   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

21 stk, og jeg kjenner dem alle sammen.

Poden er alene om sitt etternavn, som også blir mitt og gubben sitt når vi gifter oss. Egentlig litt trist å gi opp det flotte navnet.

Gammel 22-05-07, 17:24   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

144. Er berre ei slekt, men den er stor (barnerik).

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:25   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

119 har samme etternavn som meg.

Jeg tok mannens etternavn da vi giftet oss, og beholdt mitt eget som mellomnavn. Dette bæres av vel 600 personer, altså ikke veldig mange. Jeg trodde lenge at jeg var alene om min navnekombinasjon. Da jeg begynte på tysk grunnfag i sin tid, hadde vi på god skolemaner opprop den første timen. Vi var vel 20-30 studenter, og da de kom til navnet mitt, var vi to som svarte i kor. Hun andre har riktig nok et annet etternavn i tillegg, sammenføyd med bindestrek, men det opplevdes som veldig snålt allikevel. I tillegg til at vi heter det samme, er vi nesten på dagen jevnaldrende.

Sist redigert av Bluen : 23-05-07 kl 22:08.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:27   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 244 stykker som har etternavnet mitt. Ungene og jeg utgjør tre av dem (de har mitt etternavn og faren sitt etternavn som mellomnavn ).

Gammel 22-05-07, 17:27   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har visst økt. Sist jeg sjekket var vi 259, nå er vi 263. Jeg lurer på hvem "de andre" er.

Gammel 22-05-07, 17:29   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

103 med samme etternavn, inkludert meg, såvidt jeg vet er det ingen av dem som har samme fornavn.

Jeg har hatt en slektning i avisoverskrifter i det siste. Det er rart.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:34   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er 17 som har ******* som etternavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har ******* som første fornavn, og ******* som etternavn.

Og vi kjenner de alle som en,he,he.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:35   #13
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

74 med samme etternavn som meg.

Jeg liker navnet mitt godt, og er stolt av det, men ikke nødvendigvis fordi det er relativt få med samme navn. (Men må innrømme at det var ett av hoveargumentene mine da vi diskuterte hvilket etternavn barna skulle få.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:36   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

75.

81 som har det samme som mannen.

Gammel 22-05-07, 17:42   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt over 10000 med det etternavnet jeg har nå. Hadde jeg beholdt pikenavnet hadde det vært litt over 600 som hadde samme navn.

Gammel 22-05-07, 17:45   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere er like paranoide som meg, så bør dere ikke skrive eksakt antall som har navnet deres for det er utrolig lett å finne ut (iallfall om det er mer enn 200 med samme etternavn -og særlig hvis det er et av topp-100 navnene).

Gammel 22-05-07, 17:48   #17
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

609 som har samme etternavn som meg. 3,2,1 eller O som har samme for og etternavn som meg.

Min mann heter Hansen til etternavn. Kun ni som har samme for og etternavn som han. Det må være bra.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:48   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg deler visst etternavn med 19 andre her til lands - herav utgjør nærmeste familie 7 stk. Pikenavnet mitt deler jeg med 200 andre. Kombinasjonen av fornavn inkl pikenavn og etternavn er jeg nok alene om

Gammel 22-05-07, 17:51   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Om dere er like paranoide som meg, så bør dere ikke skrive eksakt antall som har navnet deres for det er utrolig lett å finne ut (iallfall om det er mer enn 200 med samme etternavn -og særlig hvis det er et av topp-100 navnene).

Jeg er ikke paranoid, har flere her inne på Facebook uansett.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:52   #20
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

.....

Sist redigert av MokkMokk : 03-06-07 kl 09:28.
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.