|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() India, kanskje?Den evige ferieplanleggingen foregår som alltid. Siste interesse: India. Har du vært der? Noe å anbefale? Fine badestrender i nærheten av Mumbai? Er Goa verdt et besøk eller vil jeg bli sprø av A) backpackere, eller B) charterturister?
![]() |
#2 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: India, kanskje?Litt på siden, men en bekjent var nylig på Sri Lanka, det var visst helt fantastisk, og litt enklere enn India. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: India, kanskje?Hvordan enklere da? Greia er at vi har en god venn i Mumbai som det hadde vært flott å besøke. Samtidig der jeg jo at så godt som alle blir syke av maten, og jeg har ikke den sterkeste magen i utgangspunktet. Det er jo litt kjedelig å leve på skrellbar frukt og tørr kjeks hele ferien. Resortferie er ikke greia for oss, så om det blir vanskelig med litt Mumbai og resten strand uten må vi selvsagt revurdere.
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: India, kanskje?Elsket turen min til India . Som alltid anbefaler jeg Kerala og sør, med få turister, og nydeluge backwaters. Vi reiste fra sør til Kochin, Ooty, Hyderabad, Bangalore og Mumbai. Ingen turistløype og tusenvis av hyggelige folk. Vi var kvinner alene, greit å være inne etter kl 20, ellers en del merkelige blikk;-)
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: India, kanskje?Var for øvrig ikke syk på seks uker!!
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: India, kanskje?Tilgi meg om spørsmålt mitt er dumt, men er India altså trygt om dagen? Jeg har jo bare lest tabloidene, og de er jo ensporet så det holder, men jeg er så redd etter alle voldtektene. Men det er jo sikkert ikke overalt. Jeg har drømt om å reise til India lenge, men vegrer meg skikkelig pga. alle overgrepene mot kvinner de siste årene.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: India, kanskje?India er et gigantisk land, Dixie. Angrepene på kvinner vil jeg tro i all hovedsak skjer i strøk man som turist ikke beveger seg i, uansett. Jeg ville jo heller aldri trasket rundt mutters alene, vi snakker jo familietur. Men om det er slik at man må/bør være på resorts så er jeg ikke særlig interessert. Da får vi heller dra et annet sted.
Sist redigert av Tallulah : 03-05-15 kl 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: India, kanskje?Jeg tror Mumbai er mye enklere enn Delhi. Tror. Jeg har aldri vært i India, men har planlagt det i tyve år, minst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: India, kanskje?Jeg har vurdert Goa med jentene i vinter og påskeferien neste år, så skrik ut om dere sjekker ut det.
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Re: India, kanskje?Jeg syns India er flott, men et krevende land å reise i. Har vært der to ganger.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Re: India, kanskje?
Takk, det var e god link. Der skal jeg lese. Som sagt har vi venner i Mumbai, så det vil nok også gjøre det enda lettere.
Det blir ikke før om et par år, minst.
Hvordan tror du det er å handle og tilberede mat selv? Jeg tenker om vi leier en leilighet i Goa.
![]() |
#12 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: India, kanskje?For all del, dra til India! Må oppleves.
![]() |
#13 |
I tropene
![]() Sv: India, kanskje?Jeg har forresten vært magesyk en eneste gang på til sammen nesten to år i India. Siste runde spiste jeg absolutt alt jeg fikk tilbudt, inkludert gatemat og vann i slumområder. Det er selvfølgelig ikke å anbefale (jeg hadde mine grunner). Barna har aldri vært magesyke i India.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: India, kanskje?Takk, Karima! Dette var virkelig informativt! Og oppløftende! I Mumbai bor vi nok på hotell, vennen vår bor nok ganske enkelt og det kan blir trangt om alle vi kommer på besøk.
![]() |
#15 |
I tropene
![]() Sv: India, kanskje?Generelt har indere lite forståelse for at man vil gjøre ting selv, og å få ting gjort for seg, for eksempel få frokost levert på døre, er jo stort sett veldig billig. Men har bodd i leiligheter med eget kjøkken også i India.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: India, kanskje?Takk igjen. Siden vi må fly fra Mumbai uansett om vi skal til Goa eller lenger sør står vi jo ganske fritt til å velge et flott sted med deilige strenger, og kanskje litt vannaktiviteter for Hiawata. Høvdingen vil nok være vennligere innstilt til andre områder enn Goa også. Han har mange venner som har dratt dit for å eh ... finne seg sjæl, på diverse alternative måter.
Sist redigert av Tallulah : 03-05-15 kl 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I tropene
![]() Sv: India, kanskje?Haha, de folka er der fortsatt. Et par av dem i badebyene i Kerala også. Men ganske harmløse typer tross alt.
![]() |
#19 |
I tropene
![]() Sv: India, kanskje?Ikke dyrt. Gulf-selskapene er best og billigst etter min erfaring.
![]() |
|
|