|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Langpannekake til bhg.Barnehagen arrangerer sommerfest nå kommende torsdag, og jeg har sagt meg villig til å bake. Tenkte å lage en langpannekake, men styre unna sjokolade, siden det sikkert er noen andre som baker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tatt på
|
![]() Sv: Langpannekake til bhgGulrotkake i langpanne kan jo være en ide.
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Langpannekake til bhg.Eg gjorde stor lukke i barnehagen til eldste då ho gjekk der då eg hadde med denne: Lita langpanne 20 x 30 100g smør 5 dl TINE vaniljesaus 200g sukker 1 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 350 g kveitemjøl Stor langpanne 200g smør 1 liter TINE vaniljesaus 400g sukker 2 ts vanlijesukker 3 ts bakepulver 700 g kveitemjøl Smelt smøret og avkjøl det litt. Bland smør og vaniljesaus. Tilsett alt det tørre og rør det saman til ei jamn røre. Pass på at du ikkje køyrer miksar på full guff, men blandar det litt forsiktig. Det skjer eitt eller anna rart med vaniljesausen i lag med resten når den blir piska opp veldig *erfart* 175 grader i ca 40 minutt Hell røra i smurt langpanne. Dryss på sukker (eg brukar perlesukker, men det går nok fint med vanleg og) og kanel, steik kaka. Kaka eigner seg godt til frysing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Langpannekake til bhg.Dette er en god, gammeldags skuffkake og den er helt nydelig. Den skal jeg bake og ha med i barnehagen i morgen
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Langpannekake til bhg.Jeg skal teste ut "vaniljesaus"-kaka i dag. Den ser i alle fall lettvint ut å lage, så jeg håper den er god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Langpannekake til bhg.KANELKAKE |
![]() |
![]() |
![]() |
|