Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langpannekake til bhg.

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-07, 13:44   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Langpannekake til bhg.

Barnehagen arrangerer sommerfest nå kommende torsdag, og jeg har sagt meg villig til å bake. Tenkte å lage en langpannekake, men styre unna sjokolade, siden det sikkert er noen andre som baker det.

Noen som har oppskrift på en god, lettlaget og barnevennlig langpannekake av et eller annet slag?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 13:49   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannekake til bhg

Gulrotkake i langpanne kan jo være en ide.
Stjælt fra Arla
Kaken
8 egg
6 dl sukker
piskes til eggedosis

6 dl hvetemel
3 ts kanel
2 ts salt
4 ts natron
2 vaniljesukker
(blandes sammen med melet)

3 dl soyaolje
8-9 dl raspet gulrot

Ostekrem
ca. 200 g ARLA BUKO Naturell
100 gr margarin
250 gr melis
2 ts vaniljesukker
Tilberedning: Kakerøre: Pisk eggedosis av egg og sukker, sikt inn det tørre og ha i gulrot og olje. Røren helles i smurt langpanne. Kaken stekes på 190 grader på nederste rille i ovnen i 45 min. Ostekremen: Romtemperert ARLA BUKO Naturell kremost, piskes sammen med myk margarin, melis og vanijlesukker. Spre ostekremen utover den avkjølte gulrotkaken. Pynt gjerne med tynne gulrotstrimler eller mynteblader.

Ellers så har Toro ferdig mix på pose.

Gammel 29-05-07, 14:26   #3
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langpannekake til bhg.

Eg gjorde stor lukke i barnehagen til eldste då ho gjekk der då eg hadde med denne:

TURKAKE

Lita langpanne 20 x 30
100g smør
5 dl TINE vaniljesaus
200g sukker
1 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
350 g kveitemjøl

Stor langpanne

200g smør
1 liter TINE vaniljesaus
400g sukker
2 ts vanlijesukker
3 ts bakepulver
700 g kveitemjøl

Smelt smøret og avkjøl det litt. Bland smør og vaniljesaus. Tilsett alt det tørre og rør det saman til ei jamn røre. Pass på at du ikkje køyrer miksar på full guff, men blandar det litt forsiktig. Det skjer eitt eller anna rart med vaniljesausen i lag med resten når den blir piska opp veldig *erfart*

175 grader i ca 40 minutt

Hell røra i smurt langpanne. Dryss på sukker (eg brukar perlesukker, men det går nok fint med vanleg og) og kanel, steik kaka.
Kaka eigner seg godt til frysing.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 15:10   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Dette er en god, gammeldags skuffkake og den er helt nydelig. Den skal jeg bake og ha med i barnehagen i morgen

Ingredienser 3-4 egg
2 kopper sukker
4 kopper mel
2 kopper melk
160 gr. smeltet margarin
4 ts bakepulver
5 ts vaniljesukker

kanel og perlesukkerSlik gjør duEgg og sukker vispes til eggedosis. I mellomtiden smeltes margarin, bland deretter melk og marg. slik at dette får en passe temperatur. Alt, foruten kanel og perlesukker, blandes sammen.
Hell dette opp i en liten langpanne og strø på kanel og perlesukker. Stekes ved 225 grader i ca 15-20 min.

Ved bruk av stor (vanlig) langpanne, brukes dobbel porsjon og stekes ved 200 grader i ca 30 min. på nederste rille.

Jeg bruker 4 egg og de koppene jeg har tilsvarer 2 dl pr kopp. Porsjonen er diger, så jeg tror at 1 1/2 porsjon til en vanlig langpanne rekker i massevis. Jeg steker forøvrig på 200 oC og med lengre steketid når jeg lager bare 1 porsjon også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 11:53   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal teste ut "vaniljesaus"-kaka i dag. Den ser i alle fall lettvint ut å lage, så jeg håper den er god.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 12:08   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

KANELKAKE

Til langpanne
150 gram smeltet margarin
480 gram sukker
2,4 ts natron
6 dl kulturmelk
480 gram hvetemel
4,8 ts kanel

Rør smeltet margarin og sukker lett sammen. Bland så i ca 5 dl kulturmelk. Natron blandes i resten av kulturmelken og tilsettes i røren. Bland sammen kanel og mel og hell oppi røren litt om litt.

Stekes på 200 grader, midt i ovnen i ca 30 minutter.

Glasur:
60 gram margarin
300 gram melis
2,4 ts vaniljesukker
1,2 ss kakao
4,8 ss ferdig kaffe

Glasuren has på kaken før den blir helt kald.

PS! Det er litt rare tall på ingrediensene, men oppskriften er ganget opp fra en rund kake (av en revisor og en ingeniør =pertentlig med tellekanter i skapene, altså IKKE av meg). Men kaka er supergod

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.