|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Matauk - tips til selvplukk!Jeg er hypp på å få fylt opp fryser og matbod med egenplukk i sommer og høst, men hvor er de beste stedene å dra og plukke for oss som ikke har hagen full av epletrær og jordbærplanter - eller hage i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Ringi gård har mais selvplukk
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Avløs gård har plommer, epler. På Skui er det en gård som har diverse bær som rips, solbær, bringebær etc
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Eplemosen de har er fantastisk, og man kan få presset sine egne epler om man vil.
![]() |
#8 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Hva bruker du kirsebærene til ? Tror den gården på Skui har kirsebær også.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Kirsebærsaft, stort sett. Og en sjelden gang likør. Har kun brukt kirsebærene som fantes på trærne til mormor og morfar, aner ikke hva slags sort det var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Noterer meg kirsebærsaft, som den lykkelige eier av 2 store trær, bør det være mulig i år. Har tilogmed en saftkoker i kjelleren som jeg fikk av naboen da de flyttet, og den har stått og samlet støv i flere år.
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Vi er på Margarite Pattern bølgen. Hun er syltetøyets Ingerid Espelid Hovig i UK. Vi lager chutney og diverse blandinger av syltetøy. Favorittene er plommechutney, eple og bringebær syltetøy, eple med kanel, og eple med rabarbra syltetøy. Vi lager også store mengder med jordbærsyltetøy.
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Tomt gård rett utenfor Lillestrøm pleier å ha selvplukk av mais, og jeg lurer på om det pleier å være på Bogstad også?
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Der du har landsted bør du kunne sette poteter, de trenger litt hypping noen ganger i løpet av sommeren, men er ellers helt uten krav. Mandelpoteter!
![]() |
#16 |
Drømmer
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Bjørke gård har selvplukk på mais og andre grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
This is normal!
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!Her i byen formidler frivillighetssentralen kontakt mellom dem som har overflødig frukt og bær i hagen og de som vil plukke. Genialt, synes jeg.
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Matauk - tips til selvplukk!
Du MÅ si fra om du skal til Vestre Frogner. Jeg spanderer kaffe på verandaen noen få minutters gange unna. : outer :
![]() |
|
|