|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sort i begravelse?Jeg vet tiden for å gå kun kledd i sort i begravelse så og si er forbi, men hos meg henger den liksom igjen allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg ville nok ikke brukt gullfargede sko og veske i en begravelse - gull er for meg litt mer fest.
![]() |
#3 |
Sperret
![]() Sv: Sort i begravelse?
Usj, vanskelig altså.... Sist redigert av Fruktflua : 14-06-07 kl 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Lysegult og dust høres helt greit ut. Du ville jo dåne bort i svarte farger slik det er nå.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg ville ikke brukt verken gullsko eller gullveske i en begravelse. Det er greit å ikke gå i helsvart, men jeg syns man skal være nedtonet og ikke stæsja. Jeg syns metallic blir for feststemt.
![]() |
#6 |
Sperret
Hehe, vet egentlig ikke om noen legger merke til det. Folk legger vel egentlig ikke merke til hva man har på seg i begravelse generelt, hvis man ikke skiller seg totalt ut med ufin bekledning da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sort i begravelse?Tror stikkordet for meg ville vært diskret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg har vært i begravelse i helhvitt jeg, men det var to ting jeg måtte den dagen og det ble ikke tid til å skifte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, med mindre det lyser opp.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg ville ikke brukt gullsko eller -veske i begravelse, heller ikke gult, om det ikke var en dus, diskret gulfarge, og da helst under en sort dressjakke.
Du kan være helt sikker på at noen legger merke til hva man har på seg.
Det er da revnende likegyldig om begravelsen er kristen eller ikke. Sorgen til de etterlatte er akkurat like stor uansett, og det er de etterlatte man skal vise respekt ved å kle seg slik det sømmer seg i en begravelse, ikke den avdøde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg ville kle meg i bare mørke, avdempede farger og uten noe stæsj, medmindre de etterlatte har udtrykt et ønske om annet. Beige e.l. ville jeg heller ikke bruke. Og jeg ville holde meg laaaaaaangt unna alt som var metallisk.
![]() |
#12 |
Sperret
Jeg ville aldri ha kledd meg uanstendig i begravelse, men mener at det må være en forskjell på hva man har på seg om det er 30 grader i skyggen kontra 30 minusgrader. Hadde det vært høst/vinter hadde jeg ikke engang tvilt på de sorte dressbuksene, sorte støveletter, bluse og dressjakke, men når jeg holder på å daue ( og det er jo ikke noe særlig å strebe etter i seg selv ) i varmen, setter jeg automatisk spørsmålstegn ved bekledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
awesom
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Bare du ikke gjør som en venninne av svigerinnen min som troppet opp i svigerfars begravelse i et kort utringet lyseblå stroppekjole og sølvsandaler med veldig høy hæl. Som tatt rett ut av en strippeklubb
![]() |
#15 |
Ustabil
|
Der er jeg uenig. Man er der for å ære den døde. Og hvis den døde var en fargerik person, så syns jeg man kan la det prege begravelsen også. Jeg syns det blir helt feil for eksempel med en ultra-konservativ, kristen begravelse med tunge salmer og svarte klær for en som ikke hadde et konservativt eller kristent bein i kroppen, en som heller ville latt asken fly med vinden til et indianerrituale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
Det er akkurat sånn jeg tenker også. Dessuten er de etterlatte altfor opptatt med sin egen sorg til å legge nevneverdig merke til hva de som deltar i begravelsen har på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Det kan jeg godt være enig i, men da får det være opp til de etterlatte å lage en begravelse som passer med den avdødes ønsker og væremåte. Gjestene bør rette seg etter hva de etterlatte ønsker og vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ustabil
|
Hvis du tenker at den døde ville likt antrekket, så ville jeg gått i det. Kanskje han til og med ville smilt godt hvis han så deg der i forsamlingen, mellom svartkledde og konservative. Jeg tviler på at noen lar seg støte. Kanskje vil de snakke om det etterpå - "hun med gullskoene" - men det tåler du sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ustabil
|
Kommer selvsagt an på hvor godt man kjenner den avdøde, men jeg har selv vært i en begravelse hvor jeg satt med en ekkel smak under hele begravelsen fordi de etterlatte hadde laget en begravelse som var stikk i strid med det "alle" visste at den avdøde ville ha ønsket seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg synes det høres greit ut med fargen på kjolen din, men jeg hadde nok valgt noen diskrete sko eller sandaler.
![]() |
|
|