|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg er så LEI av å prøve å enes om middag her.... mannen liker ingenting fra sjøen, og jeg er ikke så glad i kjøtt. Ungene vil helst ha drittmat som pølser, taco, hamburger eller pizza, og ingen er sultne samtidig..... jeg er mildt sagt lei av å lage middag.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Alle kommer med ønsker og så må alle spise hverandres mat. Enkelt og greit.
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Det er ikke så mye spørsmål om hva man ikke er så glad i, vi varierer uansett og ingen trenger være like glad i all hverdagsmat. Man kan spise uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Følger med i tråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Mannen og jeg er altetende, barna liker ingenting, og de liker ikke det samme som hverandre.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Det eneste jeg fortsatt curler med er fiskemåltider. Der forsøker jeg å få til noe så alle får i seg litt fisk.
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Adam bestemmer middagen, og enten spiser de den, eller så gjør de ikke det. Verst for dem. Hos oss lages det ikke flere middager, alle skal smake og ingen får brødskive i stedet, så hvis de virkelig ikke vil ha middagen, får de vente til kveldsmaten. Heldigvis spiser de det meste og gubben er heller ikke så vanskelig i matveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Her får alle komme med ett ønske hver i uka og så skal det være fisk minimum to dager pr uke. Vi lager det som står på planen og så får den enkelte spise det av maten som likes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Matkasse på døra. Spis det som blir servert eller sult for min del.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?
Enig. Det er én ting å ikke like fiskepinner eller kokt torsk, men å mislike all fisk er ganske sært.
![]() |
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Både ja og nei. Vi er fem i familien og fire av oss spiser det meste og er ikke kresne. Så har vi lillebror som ikke har spist middag noensinne. Han er fryktelig kresen og det kan vi rett og slett ikke ta hensyn til, så jeg lager det jeg vil og så får han velge å spise eller ikke. Hvis vi ser bort fra lillebrors ekstreme kresenhet er de andre to barna en ren fryd å lage mat til.
![]() |
#13 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Vi har ulike preferanser men klarer å enes, som regel handler det mest om misliker litt og ikke klarer absolutt ikke å få ned. Det vi sliter mest å enes om er tilbehøret, altså grønnsakene. Forsøker å lage litt flere typer når jeg vet at minst en ikke spiser, føler at dit kan jeg strekke meg; F.eks at når vi har surkål til noe som Klumpen absolutt ikke klarer så koker jeg også gulerøtter(putter de bare i samme panna som potetene så ikke akkurat særlig ekstra arbeid og som regel ender det med at alle vi andre spiser litt gulerot også). Ellers er det vel når det skal være ekstra sauser/diper vi heller ikke enes så veldig, men det gjør heller ikke noe siden det er helt greit at den ene tar det og den andre det.
![]() |
#15 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Vi forsøker forresten å spre rettene utover slik at det ikke blir to-tre dager på rad med noe Snuppa strengt tatt ikke er særlig begeistret for og det samme for oss andre. Den som ikke syns noe om maten spiser som regel bare litt mindre den middagen, ingenting istedenfor.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Alle liker ikke alt alltid.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Har ei venninne som mente at det hadde vært skilsmisse om mannen ikke likte fisk. Okei. Det er jo lett å si hvis mannen er fiskeelsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
…eller en bolle.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?At han ikke klarte spise så mye fisk fikk jeg kanskje leve med, men at han skal delta i en debatt rundt middagen der hans innspill da er ikke fisk, hadde jeg ikke godtatt. Da viser man jo barna at det er mulig å forhandle bort helt vanlig mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|