Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pusse opp for mamma

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-15, 10:37   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Pusse opp for mamma

Forhistorie:
Min mamma blir 75 år i august. I gave fra min bror har hun fått reise bort til han i USA. Hun reiser 12 august. Vi har dessverre ikke råd til så ekstravagante gaver, men så kom jeg på en idé. Hun har i årevis snakket om at hun vil få malt stue og gang. (Tak og det hele.) Dessuten har hun et fillete heldekkingsteppe i stue og gang som hun ønsker å bli kvitt, og heller legge laminat el.l.

Nå har jeg startet en "dugnadsgjeng" på facebook, hvor jeg ber om hjelp av venner og bekjente (og ukjente). Tanken er å få gjort dette mens hun er på ferie....i hemmelighet. Jeg VET med 100% at hun vil bli overlykkelig av å få dette gjort. Planen var først å gjøre alt alene, men jeg innser jo at med min helse så er det helt utopisk. Men allerede har 10 jenter "meldt seg på" og jeg er så takknemlig at tårene står i øynene mine.

Så til mine spørsmål:
Hun har et hus med relativt liten stue (i vinkel) og lavt under taket (i tillegg er det bjelker, så det er VIRKELIG ikke høyt). Hun har pr.d.d. okerfarge i stuen og vil ha det helt lyst. Hvilke farger bør jeg velge? Og taket, bør det males med samme farge som vegger? Evnt bruke egen hvit takmaling?
Når det gjelder laminat/gulv så har hun en del liggende (nok til stuen) men bør det være samme gulv i stue og gang? (Det er en dør mellom....som oftest er igjen, men i sommerhalvåret er den ofte åpen.)

Jeg håper sånn at dette lar seg gjennomføre. Alle gode tips tas imot med takk!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.