|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det slitsomt å være hjemmeværende forelder? | |||
Ja, det er uten tvil mer slitsomt enn å være i jobb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 21,25% |
Ja, det er uten tvil slitsomt siden alt husarbeid faller på meg |
8 | 10,00% |
Det er like slitsomt/lett som å jobbe |
8 | 10,00% |
Det er slitsomt fordi barna krever mer enn jeg klarer å gi |
8 | 10,00% |
Det er ikke slitsomt på noen måte |
7 | 8,75% |
Det er mindre slitsomt enn jobb fordi jeg kan planlegge mine egne dager |
16 | 20,00% |
Det er mindre slitsomt enn jobb fordi jeg har mye meningsfylt å gjøre på |
3 | 3,75% |
Det er mer slitsomt enn jobb fordi jeg ikke har noe å fylle dagene med |
5 | 6,25% |
Annet |
8 | 10,00% |
vil kun se svarene |
14 | 17,50% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Er det hardt å være hjemmeværende?Ser at en del påstår at det er langt verre å være hjemme med barn enn i jobb. Blir du utslitt av å være hjemme?
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Nei, jeg blir ikke utslitt av å være hjemme. Da jeg hadde tre relativt små barn og var hjemme på dagtid og gikk på skole/jobbet om kvelden ble jeg heller ikke utslitt av hjemmelivet, men det var mer krevende. Det kommer vel også mye an på hva slags jobb man har, men å sitte på et kontor i ro og fred er på mange måter fredeligere enn lange dager med mange små, det er helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg ble ikke utslitt av det, men opplevde vel studier og jobb som veldig kjærkomne avbrekk. Jeg tror det kanskje er det som er greia. Å få input på flere områder. Blir det for ensidig, blir man lettere sliten. Tror jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?
Men tror du ikke at mye på akkurat dette området blir hva man gjør det til? Pluss at det har en del å si når det gjelder hvilken holdning man har til det å være hjemme?
![]() |
#5 |
både her og der
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg var hjemmeværende med tre små barn fra september til juni, og det syns jeg var ganske slitsomt. Barna var 8 mnd, 2 år og 3,5 år da vi flyttet, og siden vi ikke fikk barnehageplass, ble jeg hjemme med dem. Det var vanskelig å komme seg noen steder siden de to yngste sov til forskjellige tider om dagen, og det var mye styr med bleieskift,mating og gulping, for ikke å snakke om alle gangene mellombror, som slet med dårlig språk, tydde til slåing som konfliktløsningsmetode. Jeg opplevde det som en ganske hektisk periode. Sist redigert av cora : 02-06-07 kl 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?
Kanskje.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg synes jobb er mer krevende. Jeg blir i alle fall mye mer sliten enn da jeg var hjemme med en toåring og en halvtåring på denne tiden i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
awesom
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg syns vel hverken det ene eller det andre er mer slitsomt en det andre. Det er noen ganger deilig og få gå på jobb og slippe og være mamma på samme måte som det er deilig og ha fri fra jobb for å bare være mamma iblandt.
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Tror nok kanskje jeg ikke hadde blitt utslitt av å være hjemmeværende, men da jeg begynte å jobbe etter endt permisjon merket jeg at jeg hadde mye mer overskudd til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Med 1 barn som er i barnehage 16 timer i uken (Mannen jobber 60t i uken) og hvor barnet er forholdsvis grei (jeg fikk da lese et helt ukeblad i fred her forleden, mens han lekte selv) så kan jeg si at det er lettvint. Jeg vil likevel påstå at det kommer an på ungen(e) og eventuell avlastning.
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg syns ikke det er slitsomt å være hjemme med barna, men jeg liker å jobbe. Med de to eldste delte vi permisjonen, slik at jeg jobbet to dager i uken hele tiden, det var helt topp. Den yngste ammet jeg, og syns det var deilig å ha ni måneder fri til å pusle med baby og sove på dagtid hvis jeg ville.
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det er vel mer slitsomt å være hjemme med 3-4 aktive barn enn å ha en rolig kontorjobb, tipper jeg, på samme måte som det er mer slitsomt å ha en fysisk krevende jobb kontra å være hjemme med ett rolig barn. Det er så mange forskjeller her at det ikke går an å si noe helt konkret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Når man ser bort i fra at vi har økonomi som suger for tiden, nyter jeg å være hjemmeværende, og syns at det er mindre slitsomt enn å jobbe.
![]() |
#15 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Krysset av på "mindre slitsomt fordi jeg kan planlegge mine egne dager".
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg syns ikke det var mer slitsomt å være hjemme med barna (svangerskapspermisjon). Da hadde jeg en stillesittende jobb. Jeg syns jeg var mer effektiv og fikk gjort mer hjemme når jeg jobbet enn når jeg var hjemme. Rotet ofte bort mer av dagen når jeg var hjemmeværende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det kommer veldig an på barnet, vil nå jeg si. Husarbeidet her er det jeg som gjør uansett.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Husarbeidet er det jeg som gjør, eller ikke gjør, alt etter som man ser det. Jeg syntes det var helt forferdelig å være hjemme i barselpermisjon. Jeg holdt på å kjede vettet av meg etter bare en uke, og hadde verdens lykkeligste dag når jeg endelig kunne begynne å jobbe igjen. Jeg egner meg overhodet ikke som hjemmeværende. |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg skjønner ikke helt det med å KJEDE seg så mye i barselpermisjonen? Kan man ikke gjøre ting da? Sitter man kun på sofaen og ser Days of our lives? Er det kun jobben man har et liv på til vanlig, siden man kjeder seg sånn når man ikke jobber? Klart, ved å jobbe kommer man seg kanskje mer ut, men dersom hjemmetilværelsen er så kjedelig bør man kanskje gå inn for å gjøre den mindre kjedelig? Jeg har ofte hørt frasen "gleder meg til å jobbe igjen, da får jeg komme meg ut og møte folk", men trenger man å ha en jobb for å gjøre det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Synes begge deler er hardt jeg, men det er jo opp og ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|