Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frityrkoker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-15, 13:30   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frityrkoker

Er det noen her som har erfaring med frityrkokere?

Jeg har ikke fritert noe, noensinne i hele mitt liv. Moren min friterte smultringer (hun kaller det riktignok noe annet "koke i smult"? Men det er samme greia) og jeg kunne godt tenke meg å prøve meg på det, men har så lite lyst til å drive på med åpen gryte. Er sikkert over gjennomsnittet hysterisk på brann.

Gammel 10-07-15, 13:40   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frityrkoker

Jeg har bodd i utlandet, og i det landet var frityrkoker minst like obligatorisk som komfyr. Jeg liker fritert mat (dessverre), men det er alt annet enn sunt.

Da jeg bodde i Ungarn så frityrstekte vi både blomkål, brokkoli, sopp og ost. Vi hadde masse godt krydder i paneringen, slik at det ble skikkelig med smak. Himmel så godt det var.

Gammel 10-07-15, 13:42   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du vil prøve hjemme, så fyller du en gammel jerngryte med olje (husk å bruke en nøytral olje som solsikke eller lignende). Friter bare litt om gangen, og løft det ut med en hullsleiv eller fiskespade.

Du tester at det er varmt nok med å putte oppi en liten bit, og se at det bobler rundt den.

Gammel 10-07-15, 13:43   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har og bruker den med ujevne mellomrom. Søk frityrkoker her inne så finner du en tråd jeg laget med spørsmål om oppskrifter ol. Veldig godt å lage vårruller, dim sum, løkringer etc.

Det er klattete å holde den ren, og den tar uforholdsmessig stor plass. Men når den er i bruk er vi veldig glad i den altså og om den hadde gått i stykker hadde vi nok kjøpt ny.

Gammel 10-07-15, 13:55   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ikke selv, men naboen har. De setter den på trappa når de friterer. Jeg hater lukta så jeg ville nok gjort det samme om vi hadde en selv.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.