|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Florida i juni/juliVi tenker å bestille tur til Florida neste sommer. Pga permisjonsreglene for skolene her i kommunen, så kan vi ikke dra utenom skoleferien. Derfor tenker vi å reise siste uke i juni, og to første i juli.
![]() |
#2 |
En som trener
|
![]() Sv: Florida i juni/juliJeg var i Orlando for et par uker siden. Helt absurd varmt ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Florida i juni/juliDet er mange her inne som har reist dit og flere tråder om temaet eksisterer fremdeles.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Florida i juni/juliJeg har studert og bodd der i fire år, Orlando, og kan skrive under på at det er svært så fuktig og varmt der. Men det er i grunnen liten forskjell på juli og august altså. September er i grunnen like varm den også. Klærne er våte av svette og klistret seg til kroppen. Det er som å møte en vegg av varme når du går ut av flyet.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Florida i juni/juliJa, det er varmt, men slett ikke uutholdelig. Jeg ville ikke droppet parkene. De er utformet slik at det alltid er et lekeområde med vann slik at man kan få avkjølt seg. Med fastpass slipper man mye kø.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Florida i juni/juliJeg hadde valgt kombinasjon av parker og strandliv/bading. Man må jo ikke gå i alle parkene.
![]() |
#7 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Florida i juni/juli
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Florida i juni/juliVi har vært i Florida i juli to ganger, en gang i Orlando og en gang på badeferie. I Orlando var det skikkelig klamt, men det gikk helt fint. Langs kysten gikk det helt fint, i overkant varmt i vannet bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Florida i juni/juliJa, jeg må bare få si at varmen, den blir man fort vant til. Ja, det er varmt og ja, det er klamt. Men etter en stund merker man ikke at det er så "ekstremt" og man kler seg etter forholdene (i shorts og singlet), drikker vann og blir godt avkjølt (nesten litt vel mye) på en restaurant/butikk/innendørs eller lingnende med jevne mellomrom.
![]() |
#10 |
Stemmer. Det var kaldt å sitte på tre timers forelesning i air condition, så etterhvert lærte jeg å ta med meg en genser i alle fall.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Florida i juni/juliJeg er i Universal i dette øyeblikk og kan melde om 35 grader, 70% luftfultighet og ja, det er varmt, men ikke uutholdelig. Du blir vant til varmen på et par dager. Var på Daytona i går, det var rett og slett kaldt! 24 grader i vannet og det blåste. I Mexicogulfen er det 31 grader - veldig mye bedre.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Florida i juni/juliVi er i Cape coral nå, og har vært her i snart 4 uker. Dette er 3.dje året vi prøver dette. Trives godt her, kort vei til strendene, og siden vi er på vestkysten så er det over 30 grader i sjøen. Deilig! Vi er ferdig med parkene, så den deler har jeg ikke så mye erfaring med, men vi deler opp dagen. Vi leier hus, så vi har eget badebasseng. Vi starter dagen der, etter lunsj går vi gjerne på shopping. Så er det stranden rundt 4 tiden. Da er den værste varmen over. Men det er varmt her, så mye drikke, solkrem, caps og solbriller er utrolig viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Florida i juni/juliVi skal dit i starten av august, godt å høre at man venner seg til varmen. Vi skal først til NY og kjører nedover i løpet av en del dager, håper vi får akklimatisert oss på veien!
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Florida i juni/juliAkseliane: vi var i Florida i månedsskiftet juli/august i fjor. Det var definitivt varmt, men helt overkommelig. Og så gjør dere lurt i å prioritere Universal fremfor Magic Kingdom. Særlig hvis kule berg- og dalbaner står på prioriteringslista. (Jeg holder faktisk Simpson som en av mine favoritter, selv om opplevelsesattraksjonene i Harry Potter-landene også var fantastiske.)
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Florida i juni/juliSå supre tips, gull verdt. Skal søke opp noen gamle tråder her også.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Florida i juni/juliTips til rides med lange køer. Om dere kan dele dere, så gå fremst i køa og si "single rider, no bags". Da får du plass nesten med én gang, da de ønsker å fylle opp alle tomme seter. Da var 90 min ventetid på HP-riden da vi var der. Mannen min ventet i tre (!) minutter ved å bruke SRNB-trikset.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Florida i juni/juliUniversal hadde da egne køer for single riders, hadde de ikke?
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
Hadde de? I så fall må de køene ha vært svært korte da vi var der, for både mannen min og venninna mi brukte SRNB hele tiden og bare suset gjennom attraksjon etter attraksjon.
![]() |
|
|