|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattene)Min mor har fått to kattunger (de ville blitt avlivet om hun ikke tok dem inn) nylig, de kom til henne på torsdag. Hun har fra før av to voksne katter (en gutt på 14 og ei jente på 4). Problemet er at de to voksne er så livende redde kattungene at de nekter å være i samme hus som dem, til og med da kattungene var innestengt på et (stort) rom de første par dagene. De har vært ute siden fredag, tør ikke komme inn i det hele tatt. Mamma er så frustrert og vet ikke hva hun skal gjøre. Kattene er livet hennes og hun føler seg så dårlig overfor de to eldre kattene at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg.
![]() |
#2 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenTvungent samvær har jeg stor tro på, men det er klart at det blir jo litt vanskelig hvis de voksne kattene ikke engang tør komme inn i huset. Lokke de voksne inn med mat/godbiter, og så holde alle inne i noen dager til de har begynt å akseptere at de små eksisterer?
![]() |
#3 |
Vaklende
|
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne katten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenJeg fikk en kattunge når den andre var tre år eller noe. Det gikk aldri, og etter et noen måneder måtte jeg gi bort kattungen. (Han levde faktisk til han var 16 år hos den ene broren til mannen min. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenDen eldste katten min har aldri akseptert de andre kattene som har kommet etterhvert. Hun er i grunnen bare innom og spiser og freser til de andre før hun går ut igjen. Om de andre er ute, kan hun ligge i fanget vårt og kose, og innimellom har hun en natt inne, siden de andre da er ute.
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenDuracell flyttet jo inn til svigers da Simba (hennes sønn) var et par år gammel. Nå er det hun som styrer huset, og Simba ligger under et bord og skuler på henne. Og stikker av når hun kommer for nær.
![]() |
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenDra på biltema og kjøp kompostgjerder. Ha kattungene på eget rom, men sett kompostgjerder i døra slik at kattene er adskilt (fest gjerdene sammen med plaststrips, så blir de stabile og solide), men likevel kan vite at de andre er der. Det er viktig at kattene ikke blir tvunget sammen. Etterhvert når de voksne kattene har funnet seg i at kattungene er der, er det viktig at de slipper å dele ressurser som spiseplass, sandkasse og soveplasser til å begynne med. Feliway kan også benyttes med stort hell i en overgangsperiode. Har kjøpt inn til dyrebeskyttelsen her i Tromsø på zoopermarked.no, prisen derer under halvparten enn hva vi betaler hos veterinær. Rask og pålitelig levering er det også.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenTusen takk for råd, dere.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Trenger råd ang. nye kattunger i huset (som ikke går overens med de voksne kattenProblemet for mine katter var at hunkatten som var eldst aldri satte på plass hankattungen. Han overtok helt. Så fort hun gikk på di kattedoen hoppet han opp på den. Da turte ikke hun gå ut. Det endte med at hun alltid satt innerst inne under senga, hun var delvis innekatt. Det ble helt håpløst å ha begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|