|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Djubde på jordlag for klematis og rosebuskKor djupt bør jordlaget vere for å lykkast med roser og klematis, og evnt. andre planter?
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Djubde på jordlag for klematis og rosebuskTil roser har jeg lært at hullet må være like dypt som ei skurebøtte.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Djubde på jordlag for klematis og rosebuskRoser: så dypt du klarer å grave.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Djubde på jordlag for klematis og rosebuskRoser skal graves så dypt som mulig, minst 10 cm jord over podestedet. Jeg bruker masse kumøkk når jeg planter roser. Klematis liker å ha god drenering og jeg blander sand eller lecakuler i jorda. Dybden bør være 50 cm og hullet bør være 40 cm bredt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Djubde på jordlag for klematis og rosebuskJeg mener også at en halv meter dypt er nok, slik Albertine sier. Og så har jeg en sllik tanke at hardføre buskroser tar til takke med litt mindre hvis de får noe kugjødselkompost og gressklipp hvert år. Uansett må et hulll være så dypt at planteklumpen er dekt over. Sist redigert av Mrs. S : 11-07-15 kl 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|