Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det tabu å klage på varmen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 15:33   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det tabu å klage på varmen?

Jeg har fått inntrykk av at det er forbudt å så mye som hinte om at det er i varmeste laget nå.

Pga sykdom i hjertet sliter jeg litt i varmen. "Ja, du klager ikke på varmen nå altså", får jeg høre.

Før, da jeg virkelig nøt sol og varme hadde jeg inntrykk av at det var omvendt. "Hvordan holder du ut å ligge i solen?", lød det da.

Er det noen som tror at solen forsvinner hvis noen sier noe negativt om varmen?

Nå skal jeg straks ut å seile, for det er ganske levelig ute på fjorden nå.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 15:39   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det tabu å klage på varmen?

Jeg har absolutt inntrykk av at det er tabu å klage på solskinn og varme i Norge, ja. Det hindrer meg dog ikke i å gjøre det. Jeg synes det er ordentlig plagsomt med opp mot 30 grader, slik vi har hatt i det siste, og føler meg direkte dårlig. Det samme gjør babyen min.

Gammel 07-06-07, 15:50   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg kom inn her hjemme i dag var det 29,5 grad inne. Da har jeg det slettes ikke bra og sutrer som regel littegrann. Det synes jeg jammen jeg har lov til.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 16:00   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her er det meldt snø i fjellet i neste uke. Du får komme nordover.

Gammel 07-06-07, 16:02   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker meg ikke i varmen. Stefaren min nærmest tyranniserte meg for dette da jeg var barn, så jeg har et ekstra anstrengt forhold til sol og varme på grunn av dette. Selvsagt er det deilig å sitte i skyggen men en kald drink og en god bok, men hverdagslivet med barn i varmen er et helvete. Ikke liker jeg å spise i sola heller, så jeg tror jeg blir sittende alene i skyggen i sommer under lunsjen.

Jeg orker heller ikke å la været styre planene mine. Jeg føler at ingen kan legge planer om sommeren "for det kan jo bli fint vær og da vil jeg ikke" og det irriterer meg litt. Hvis jeg har planlagt å gå på kino en dag, ja, så vil jeg gjøre det uavhengig av været. Som regel er det bare deilig å komme seg unna varmen litt.

Jeg er også lei av å bli hetset for at jeg trener inne på sommeren,. Hva skal jeg gjøre i stedet liksom? Jogge i 27 graders varme?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 16:04   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev følgende i bloggen min for omtrent ganske nøyaktig fire år siden:

Jeg gråter når jeg vil

Ting jeg lover å aldri klage over:

* Jeg har vunnet for mye i lotto

* Jeg har slanket meg ut av alle klærne mine

* Det er tomt for oppvask på kjøkkenet

* Hei! Noen har vasket gulvet vårt!

* Sønnen vår sover så tungt om natten

* Jeg får så lite spam for tiden

Men jeg forbeholder meg retten til å klage over varmen. Jeg gjør det, ja, når jeg våkner i en svettepøl klokken fire om natten og vet at det bare blir varmere på soverommet utover morgenen, når poden svetter og klør og sutrer så han (og dermed vi også) sover enda kortere intervaller enn vanlig, når jeg, svett og varm etter å ha båret barn og ørten bæreposer opp i tredje etasje, kommer inn i leiligheten vår (som er bygd etter bakerovnprinsippet og holder beundringsverdig godt på varmen utover kvelden også) og den varme, tette luften bare slår imot meg, da hender det jeg klager over varmen. Selv om jeg bor i Norge og vinteren er altfor lang, så er jeg faktisk ikke av dem som savner juli-hetebølgene i januar, og dermed har jeg lov til å klage på sommervarmen. Nemlig.

Gammel 07-06-07, 16:10   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klager på varmen når det er for varmt. Men vanligvis setter jeg meg bare i skyggen.

Gammel 07-06-07, 16:14   #8
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klager så mye jeg bare vil over varmen. Jeg mistrives intenst når det blir så varmt

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 16:15   #9
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg klager så mye jeg bare vil over varmen. Jeg mistrives intenst når det blir så varmt

Me too.

Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 16:18   #10
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Ja, det er vel kanskje litt tabu. Men, jeg klager! Det er deilig med fint vær, men jeg liker meg ikke når det blir for varmt.

Gammel 07-06-07, 16:33   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i grunnen veldig glad i varme og sol, men når jeg tyranniseries av naboens katt og ikke kan ha verandadøren eller vindu åpent på soverommet i denne varman , da klager jeg!!

Katten er så frekk at det er ikke grenser, soverommet er i 2.etasje og den går opp på verandaen og sloss med vår katt som liker å være der.
Nå har jeg begynt å ha en bøtte van stående som jeg ved en anledning har kastet etter den...håper jeg fikk skremt den ekle katten vekk.

Og jeg liker katter, men ikke slike

Gammel 07-06-07, 16:46   #12
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er fullt lovlig å klage! Selv liker jeg varmen godt.
De to gangene jeg har født kunne jeg dog godt ha klart meg uten det varme været mens jeg lå på barsel.
Plasttrekte sykehussenger er ikke å foretrekke i sommervarmen. :svett:

Gammel 07-06-07, 17:20   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt irritert når folk klager på varmen og blir møtt av "slutt å klage, det er jo så deilig med sol og sommer" og lignende. La nå folk få klage, ikke alle elsker sol og varme heller!
Jeg elsker det, men jeg skjønner godt at folk klager når varmen blir uutholdelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:24   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klager på varmen! Definitivt!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:30   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når hendene er så pølsete at jeg ikke kan skrive på tastaturet, og beina er for store for skoene, da forbeholder jeg meg retten til å klage.
Og jeg er ikke gravid en gang!

Det er så j*kli varmt på jobben for tiden; luften står stille til tross for åpne vinduer og 10 bordvifter som går.

Gammel 07-06-07, 17:55   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er for varmt her inne nå: 29,5 grader og alt som kan stå oppe er åpnet opp.

Ute er det 43,5 grader.

Det er ikke et vindpust her.

Junior brakk leggen sin i går og sitter med gips opp til lysken og renner nesten bort og da er det lov til å klage.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 18:33   #17
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det er for varmt her inne nå: 29,5 grader og alt som kan stå oppe er åpnet opp.

Ute er det 43,5 grader.

Det er ikke et vindpust her.

Junior brakk leggen sin i går og sitter med gips opp til lysken og renner nesten bort og da er det lov til å klage.

JEG BLIR UVEL AV VARMEN OG JA JEG KLAGER
kOM FOR BRÅTT VARMEN....

Gammel 07-06-07, 18:41   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du skal bare sende noen ekstra varmegrader nordover.

Her er det 10-11 grader, og vi kunne godt hatt 4-5 ekstra.

Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 19:10   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg klager på varmen når jeg mistrives i den. Hvorfor skulle jeg ikke det? Og jeg blir forbanna på alle som på død og liv skal ha meg ut i sola. Jeg trives best i skyggen.

Liker passe varmt, jeg.

Gammel 07-06-07, 19:44   #20
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg klager aldri på varmen!
Elsker sol, sommer og varme!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.