|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Trenger en "basisfarge" i bunnJeg skal male seks rom med ubehandlet panel. Vegger, tak, lister, vinduskarmer, dører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnFire barnerom og ei stue. Og et etter-eller-annet rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnChi er kanskje hvitfargen jeg trenger. Hvordan passer den med IKEA-hvite møbler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnKlassisk hvit (S0500-N) eller Chi (0401-G42Y).
![]() |
#8 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnSvigermor, min fungerende fargekonsulent, mener at chi kan framstå som blålig sammen med "feil" farger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunn
Hva med Fjær, S2005-R40B?
Sjøgløtt synes jeg er veldig fin. Men hva med Pirat? 2531-B50G?
Hvor grønt er GRØNT?
Hva med Duft? 1606-Y75R. Den er rosa, men ikke kvalmende rosa (synes jeg): Eller Havbris S3020-B. Den er blå altså.
Stue er alltid vanskelig. Hva har dere av møbler, hvor mye lys er det, hvor mye vegger/vinduer? Her må du nok bare kjøpe noen testbokser. Vi har malt i Kalk (1603-Y31R) nå, og det er behagelig og deilig til brun sofa, persisk teppe og en mørk/eikefarget seksjon. Hvit lin er litt rødere. Vi har Minty breeze på en vegg også (på grunn av planløsning), og den står godt til. Hadde jeg valgt igjen nå, hadde jeg valgt mye mørkere enn dette. Mest fordi vi nesten aldri bruker stua på dagtid, da er vi på kjøkkenet, og på kvelden kan det godt være mye lunere.
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har begge disse, fornøyd med begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnFargene jeg har foreslått er alle fra Jotun, og du ser dem enklest ved å gå hit:
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
Fine farger, saint! Havbris likte jeg godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
awesom
|
Jeg anbefaler sjøgløtt på det varmeste til den som vil ha turkis. Jeg har den på en vegg på kjøkkenet og den er sååå fin.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnValmuesøster og mild aquamarin fra Fargerike er helt nydelig. Samme med Jade fra Jotun. Lyse blågrønne farger er visst de nye nøytrale fargene, de går til det aller meste av andre farger. Listverk bør da males i klassisk hvit 0500-N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
etterpåklokest
|
Jade har jeg sett på før, den er veldig fin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnJeg har gjort det særdeles enkelt, og kjører hvit. Helt hvit. Både på lister, karmer, tak og dører. Da slipper mannen å huske fargekoder.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnJeg er bare fascinert over alle navn på uendelige fargevarianter, og tenker at jeg skulle jobbet i markedsavdelingen på Jotun. Jeg vil lage sånne navn! Pirat! Chi! Jordbærduft!
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger en "basisfarge" i bunnVi kjører helhvit (altså ublandet, helt hvit, ikke et fancy navn som betyr nesten hvit) på alle lister, tak, dører og all annen staffasje. Veldig greit. Også velger vi veggfarger som går til listene, i stedet for motsatt. Det er mye enklere, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
I motsetning til å jobbe med navnevalg for IKEA, der jeg tror et av kravene for å bli ansatt er å ha slått hodet grundig i barndommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|