Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Matrix på stue?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 20:25   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Matrix på stue?

Vi har ei middels stor stue som jeg nå klør etter å fikse på. Jeg har falt litt på gråfarger, og egentlig helt uten å ha hatt en plan bak det, så har grått begynt å bli et tema gjennom huset. Har kontrastvegger i grått i to ganger og et soverom.

I gangene er disse veggene lagt med mønstret tapet, og på soverommet ble en vegg malt i farge sober.

En farge jeg forelsket meg i der oppe, men som ved en prøve på stua gikk altfor mye over i brunt.

Nå har vi vært og sett på forskjellige farger, og av de prøvene vi har med hjem, så har vi vel i grunn falt mest for Matrix.

Vi har fryktelig lyst, men så kommer et stadig tilbakevendende spørsmål ned i hodene våre...blir det for mørkt? Vi tenker å male hele stua, bortsett fra en vegg som blir med i trappeløpene.

Jeg vet jeg burde lagt ut bilder av stua her nå, men det ser ikke ut her akkurat nå, så jeg skal spare dere for det Mulig det kommer ila helga, når jeg har fått ryddet litt.

Men for å forklare litt, så er det en stue med masse vinduer og mye naturlig lys. Den største veggen er det bare vinduer/verandadør på I tillegg er det en vegg til som består mest av vindu. Veggen bak tv og en langvegg er de eneste med store flater vegg.

Tak, lister og dør til gang er hvitt. Trappeløpene, som da kommer opp/ned i ytterkant av stua er i latte, og det skal de få være en stund til i hverfall. Gulvet er helt ordinær eikeparkett.

Ja, så har vi mørke møbler. Mørk grå sofa (fin kontrast til Matrix), og brun/sorte møbler forøvrig. Det er ikke aktuelt å bytte møbler, da vi tenker oppgradering på lavbudsjett her.

Så hva tror dere? Vil det bli altfor mørkt? Vil jo bli en voldsom forskjell fra dagens lyse vegger, men akkurat det er jeg klar for.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.