Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvitløk etc. i løs vekt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 21:35   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvitløk etc. i løs vekt

Jeg har Rema og Rimi som nærbutikker, og i det siste så har jeg irritert meg veldig over en ting...

Hvorfor i all verden selger de ikke rødløk, hvitløk og slike ting i løs vekt, slik de gjør med ordinær løk? Det selges kun i strømper, og siden det kun er jeg som spiser rødløk her i huset, og vi ikke bruker de helt store mengdene hvitløk, så sier det seg selv at det blir kastet mye. I strømper på 3 og 4 løker, så rekker jeg ofte å kun bruke en av de før de er klare for å kastes.

Er det butikker overhodet der ute som selger dette i løs vekt?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 21:37   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk etc i løs vekt

Alle "innvandrerbutikkene" i strøket her selger det i løsvekt.

Gammel 17-10-15, 22:04   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Her tilbyr Coop Mega løsvekt av det meste.

Gammel 17-10-15, 22:13   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper i løsvekt på Coop Mega, hvertfall. Men vi bruker mye løk, så ingen av de der strømpene er store nok. :P

Gammel 17-10-15, 23:38   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Inntil du finner hvitløk i løs vekt kan det kanskje være en løsning å bruke fryseren? Skrell feddene og legg dem i en pose. Vips, fort gjort å plukke frem et fedd eller to når du trenger.

Gammel 18-10-15, 00:44   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Inntil du finner hvitløk i løs vekt kan det kanskje være en løsning å bruke fryseren? Skrell feddene og legg dem i en pose. Vips, fort gjort å plukke frem et fedd eller to når du trenger.

Ah, de tåler frysing altså? Ja, da skal jeg gjøre det.

"Innvandrerbutikker" noterer jeg meg, men ser at det blir litt tungvindt, og ikke noe jeg vil benytte til vanlig, da disse ligger i byen her, og blir helt utenfor normal hverdagshandel for meg.

Kjenner det irriterer meg at butikker som Rema ikke selger i løs vekt. Det er jo fokus på dette med at vi kaster unødvendig mye mat, og slike ting er en stor kilde til kasting her hos oss.

Gammel 18-10-15, 00:49   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte løk i løs vekt på Rema i dag. Trondheim. Men min nær-Rema har det ikke. Så tenker det må gå an å etterspørre det.

Gammel 18-10-15, 00:56   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg kjøpte løk i løs vekt på Rema i dag. Trondheim. Men min nær-Rema har det ikke. Så tenker det må gå an å etterspørre det.

Ordinær løk da eller?

Rema Stavset har det i løs vekt, men det er også den eneste. Hvitløk og rødløk er i strømper. 2 og 4 pk på hvitløk, og 4 pk på rød.

Gammel 18-10-15, 01:00   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vanlig løk, ja. Haha, jeg så bare "løk" - og leste ikke godt nok. :P Hvitløk og rødløk har jeg bare sett i strømpe. Det selger vel ikke godt nok til at de lønner seg med løsvekt, da?

Gammel 18-10-15, 01:14   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Regner med det er noe økonomisk som ligger bak ja, men jeg mener butikkene burde ta et ansvar når det gjelder all maten som blir kastet også.

Kjenner jeg blir litt muggen når jeg tenker på at jeg kjøper 4 løk, og så blir bare en brukt. Unødvendig kasting av råvarer, og så sitter Rema der og tjener penger på dette.

Tror det er alderen som begynner å gjøre noe med meg her Jeg har aldri før vært spesielt opptatt av dette, men nå er jeg det. For ikke å snakke om all unødvendig emballasje det er rundt om.

Gammel 18-10-15, 09:09   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Folket er enig med deg Carrera, men det går tregt å få kjedene til å tilby løsvekt. Jeg irriterer meg over alle plastbakkene som skal rett i søpla. Her får vi frukt og grønt uten emballasje i Oslo, og det kommer flere.

http://www.osloby.no/nyheter/Her-kan...e-8134161.html

Gammel 18-10-15, 10:45   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lag større porsjoner slik at du får brukt opp råvarene, feks i tomatsaus du kan fryse ned.

Eventuelt kjøp nytt kjøleskap slik at løkene varer lengre.

Gammel 18-10-15, 10:46   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Rema har de strømper på 2 og 2 løk. Jeg er den eneste her som spiser rødløk, og klarer fint få i meg de 2 innen de er for gamle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 10:48   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

På coop extra her selger de litt større hvitløker i løs vekt.
På en del butikker har de ikke en gang vanlig løk i løsvekt

Hilsen hun som har løk i kjøleskapet som det gror grønne stilker utav ofte

Gammel 18-10-15, 11:11   #15
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Mas på butikkene. Hele tiden. Hvis det ikke hjelper, bytt til en butikk som selger i løsvekt. :forbrukermakt:

Gammel 18-10-15, 20:53   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Riv opp strømpen og ta ut en løk.
Putt den i en pose og la den ansatte ta seg av prisingen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 21:17   #17
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Syntes du virkelig det er ok å gjøre? Skal man kunne gjøre sånn med alle varer i emballasje?

Gammel 18-10-15, 21:26   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det hadde jeg ikke fått meg til å gjøre.

Jeg tviler vel også på at den ansatte kunne satt noen pris på det. Jeg brøt en gang en 3 pakning med mais på en butikk. Tenkte ikke over at de var ment å selges som 3 pakning. Vel fremme i kassen så fikk jeg beskjed om at disse ikke selges enkeltvis, men kun i 3 pakning.

Gammel 18-10-15, 21:59   #19
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det hadde jeg ikke fått meg til å gjøre.

Jeg tviler vel også på at den ansatte kunne satt noen pris på det. Jeg brøt en gang en 3 pakning med mais på en butikk. Tenkte ikke over at de var ment å selges som 3 pakning. Vel fremme i kassen så fikk jeg beskjed om at disse ikke selges enkeltvis, men kun i 3 pakning.

Ja, det er jo en ting.. Og OM de klarer prise riktig, så sitter de jo igjen med et "halvt produkt" de antagelig bare kaster.

Jeg tenker at man ikke trenger like hvordan alle butikker praktiserer, men da kan man også veldig å ikke handle i dem.

Gammel 18-10-15, 22:35   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja, det er jo en ting.. Og OM de klarer prise riktig, så sitter de jo igjen med et "halvt produkt" de antagelig bare kaster.

Jeg tenker at man ikke trenger like hvordan alle butikker praktiserer, men da kan man også veldig å ikke handle i dem.

Ja, ikke sant

Kunne ikke fat meg inn å bevisst tatt meg til rette for å få ting slik jeg vil ha det i en butikk. Ikke under noen omstendighet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.