|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi bygge hytte. Og skal etterkvart velge golv. "Alle" rundt meg seier at dei nye laminatgolva er noko heilt anna enn den laminaten eg har erfaring med som kjip og kald. Eg er sta og står på mitt med plankgolv men ser jo poenget i forhold til det praktiske.
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi er veldig fornøyd med alloc. Vi har original mener jeg. Sølv furu. Finnes mange fine mønster og fager. Opplever den som veldig god å gå åå og tåler ekstremt mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Det er kvelitetsforskjeller på laminat, men spør du meg så er og blir laminat iskaldt og hardt i forhold til tregulv. Ta tregulv på hytta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi valgte Alloc eik skipsgulv i en etasje og lutet furu, 1 stavs i en annen etasje, og vi har ikke angret et sekund. Og vi gikk fra Boen skipsgulv som regnes for det mest slitesterke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdiglada
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Hytta ligg ved sjøen og eg veit det blir mykje trakk, fisking og krabber inn og ut. Det er derfor eg i det heilt tatt vurderer.
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?
Ja, jeg tror det. Gulvene vi kjøpte var dyrere enn ordinær parkett ihvertfall. Mellom 300-400,- pr. m2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Hvis du skal ha noe som tåler alt, er deilig å gå barbeint på, og er miljøvennlig - så velg linoleum. Tror det er marmoleum du skal google. Finnes som klikk-plank eller -kvadrater, med korkbunn, og i et utall farger. Litt dyrt da, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi har Alloc på soverommet og trimrommet, og Pergo på rommet til eldste. Jeg syns det er litt gulvkaldt på rommet til eldste, men jeg tror det er mer fordi det ikke er varmekabler, det er det på de andre rommene vi har laminat på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdiglada
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Både i design og interiør blir vår hytte veldig lite hyttete så det argumentet har eg ikkje komt meg særlig vei med...
![]() |
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi la nytt gulv i hele huset for ett par år siden.
![]() |
#11 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Svigers har laminat eik skipsgulv, type kjent merke og dyrt, og det er pent, veldig slitesterkt og finnes ikke kaldt. Liker det godt, og kunne godt hatt noe sånt i ei hytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Min bror har laminat eik av god kvalitet og det var så fint at jeg ikke kunne tro det var laminat.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Hva er de laget av, de nye laminatgulvene?
![]() |
#14 |
Ferdiglada
Nemlig. Derfor går vi på panel på veggar, samme kor lettvint det er med plater. Og det er derfor eg er så kritisk til det som golv. Eg burde i grunn besøkt nokon som har lagt det nettopp.
![]() |
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
Hvordan er slitestyrken på linoleum? Er det lett å reparere eventuelle skader? :vurderer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Skader? Med mindre du har tenkt å skjære i det med kniv så tror jeg ikke det er særlig utsatt for skader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Foreldrene mine la rådyr parkett samtidig som søs la laminat med "gullmatte" under. Eneste forskjellen på de to gulvene er at søs sitt fremdeles er like pent, uten hakk og skraper.
![]() |
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Vi la akkurat klikkvinyl i gangen, det anbefales! Mykt og "varmt" å gå på, vanntett og enkelt å holde rent. Finnes i ørten varianter og er mye enklere å legge enn "veggtilvegg"-vinyl.
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Stemmer det at laminatgulv har blitt så bra?Her er et utvalg av klikk vinyl. http://www.pergo.no/vinyl?gclid=Cj0K...B18aAhHa8P8HAQ
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|