|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Hiawata har snart bursdag, og jeg skal bake en sjokoladekake. Som regel bruker vi Toro sin langpannekake, fordi den må være melke- og glutenfri. Finnes det noen måte å gjøre den litt bedre og saftigere på? Eller en annen sjokolangpannekakeoppskrift som er bedre?
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Jeg har en fantastisk oppskrift på gluten og latosefri om det holder. Må evt lete opp oppskriften.
![]() |
#4 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Bruk appelsinjuice i stedet for vann.
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Appelsinjuice, ja.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Mitt eget barn kan ikke fordra sjokoladekake med fruktsmaker, så det kan ikke være appelsin, dessverre. Det må smake sjokolade. Selv om jeg selv elsker appelsinsmak på sjokolade.
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Erstatt vannet med kaffe, og oljen med blå soft, så får du en litt annen variant av toros langpanne.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Paleo Chocolate Raspberry Ganache Cake er utrolig god! Det var flere som ba om oppskrift etter at jeg serverte den i tvillingenes selskap.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?http://oppskrift.klikk.no/ritas-sjok...-melk%29/3744/
![]() |
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Jeg brukte 50/50 eplejuice og vann + olje i Toro sist, og det sammen med at jeg stekte den litt mindre snarere enn litt mere resulterte i en overraskende god kake. Ikke fruktsmak.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?tja, crazy chocolate cake er jo egg og melkefri, laget med tory lys kakemiks uten gluten er den glutenfri og funker for sånn ca alle allergier, garantert fri for spor av nøtter også. Og med et tykt lag glasur som egentlig er smørkrem med blå soft, så er den absolutt barnevennlig og spisbar,
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Ja, kanskje eple ikke setter så mye smak? Og margarin er bedre enn olje? Jeg skulle gjerne brukt appelsinjus, men kanskje greit at bursdagsbarnet selv liker den.
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Kokosmelk eller laktosefri rømme hvis det går. Tilsett ekstra kakao evt biter av melkefri sjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?jeg synes det å bruke margarin gir bedre resultat enn olje ja, selv melkefritt. Blå melange smeltes og brukes i stedet for olje
![]() |
#15 |
Klare sjøl
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?
![]() |
#17 |
Klare sjøl
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Det er den!
![]() |
#18 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg en barnevennlig, men saftig, gluten- og melkefri sjokoladekake?Bare vær obs på at laktosefrie produkter ikke kan brukes om det skal være melkefritt. De inneholder melkeprotein og er derfor like ille om man har melkeallergi og ikke laktoseintoleranse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|