|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [Flyktninger] Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?En person jeg har som FB-kontakt har "likt" et innlegg med følgende innhold (som jeg dermed får opp på min vegg):
Dette har jeg ikke greie på. Jeg regner med at påstandene er fullspekket av feil, personen som har likt dette "liker" og legger regelmessig ut linker til stoff som er egnet til å skape fremmedfrykt og -hat. Jeg har overhodet ingen tro på at en flyktningfamilie med 2 barn får oppunder millionen uten å løfte en finger. Sist redigert av banana : 02-11-15 kl 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har ingen tittel
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?De fakta jeg finner i lovverket det henvises til er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Se denne siden; http://tjomlid.com/2015/10/27/far-as...er-hver-maned/
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?
Ja, den har jeg linket til og lest først. Men den handler om lommepenger til asylsøkere. Påstandene i teksten jeg viser handler om pensjon til flyktninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men dette er jo før de får opphold, jeg vil tro de får mer når de har fått oppholdstillatelse? Eller? Jeg sier ikke at jeg tror inlegget Banana viser til er riktig altså, men de må jo få mer enn 31000 i året når de ikke lenger bor på mottak, før de får seg jobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Tjomlid har tatt for seg de påstandene også: http://tjomlid.com/2015/09/17/flyktn...dningen-igjen/
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Aha, takk! Den skal jeg lese godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Tjomlid har tatt for seg begge deler, ja.
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Jeg blir så skuffet over folk som er i nærmeste familie som pumper ut av seg sånn dritt som dette. Hiver seg på hylekoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Dette var jo bare et virvar. Nå er det vel ikke så veldig vanlig å være både pensjonister og ha barn under 18 år. Og minstepensjon pluss særtillegg er langt under en halv million. Selv om flyktninger har rett på pensjon betyr jo ikke det at de blir pensjonister før de er gamle nok, jeg vil tro at det er andre stønader som blir brukt dersom de ikke kommer deg i arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Tjomlid, ja...
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Men hvorfor er det verre at flyktninger, som verken kan språket og gjerne ikke har fast bosted, får penger uten å jobbe, enn at tilsynelatende arbeidsføre nordmenn får penger uten å jobbe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?De er jo muslimer må vite, og om ikke lenge, tvinges vi inn i burka og må spise halalmat og gå i moskeen alle mann, og de invaderer oss som rotter, for her veit de at de bare får og får og slipper å løfte en finger.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
Det Inagh sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, har man karret seg gjennom ungdomsskolen, har man selvsagt gjort seg fortjent til det meste. (Selv om mange åpenbart har sovet seg gjennom både historie, samfunnsfag- og norsktimene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
Spørsmålet er kanskje og kor mange tilsynelatande arbeidsføre som faktisk er arbeidsføre. Det er ganske mange sjukdommar som ikkje er synlege.
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
Der har vel NAV og vore ute og støtta opp om Tjomlid sine påstander. Eg finn ikkje lenka i farta, men eg trur dei har stadfesta at Tjomlid sitt reknestykke er riktig.
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Flyktninger]Får en flyktningfamilie nærmere millionen i året?Spørsmålet er vel egentlig ikke hvorvidt innvandrere får penger uten å jobbe, men at de ikke får jobbe. De fleste vil jo egentlig jobbe, og det så fort som mulig. Det å få flyktningene i jobb burde egentlig ha førsteprioritet. Da kan heller pengene brukes på folk som ikke er i stand til å jobbe.
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Kanskje fordi de uføre har først jobbet i en del år og betalt skatt og opptjente pensjonspoeng og uføreforsikring via jobb? Alle blir ikke uføre når de er 20 år.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det blir jo litt drøyt å kreve at flyktninger som er uføre skal ha jobbet og opptjent pensjonspoeng i folketrygden alt _før_ de kom hit. Derfor må det naturligvis bli sånn at de får godskrevet trygdetid.
![]() |
|
|