|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeFinn Schøll sa i morges at å klage over dårlig tid er vår tids måte å skryte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJa, jeg synes på veldig mange måter han er inne på noe.
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJa, det har jeg tenkt lenge. Det gjelder særlig en del folk i min bransje, som bruker mye tid og krefter på å fortelle hvor travelt de alltid har det på jobb. Selv har jeg heller begynt å underkommunisere, eller poengtere at det som oftest er selvvalgt i de periodene det fortsatt topper seg såpass at jeg må ventilere til tilfeldige tilhørere.
![]() |
#5 |
Smugleser
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeSå veldig mye "nytt" er det vel ikke - har jobbet i bransje i 16 år der fulle bøker og kvelder er begrepet på "vellykket&dyktig". Nei, jeg liker det ikke og har for egen del valgt meg så mye bort som mulig.
![]() |
#6 |
Flawsome
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeDet kan være noe i det, jeg lar meg ikke imponere. Svært mange har dårlig tid kun fordi de planlegger for dårlig eller prioriterer "feil". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJeg opplever det ikke sånn. For meg handler det mer om at jeg opplever at det som forventes av meg ikke helt står i forhold til den kapasiteten jeg opplever at jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode
![]() |
#10 |
Textrovert
|
Enig. Ser det jo her inne på FP også. "Huhei, hvor det går" er jo veldig vanlig. Jeg må jobbe med meg selv for ikke å se nesegrust opp til slike mennesker. Imponerende, javisst, men det behøver strengt tatt ikke å si noe som helst om mitt mer bedagelige vesen, selv om jeg instinktivt føler meg litt lat og mislykket som ikke har avtaleboken full fra a til å.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJa, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeEnig med de to siste. Vi er blandt de som ikke er travle og jeg opplever oftere et oppriktig ønske om å ha mer tid enn skryt for at de har så mye å gjøre. I motsetning til Divine ser jeg på ingen måte opp til de som har avtaleboken stappfull, det er absolutt ikke et liv jeg ønsker selv.
![]() |
#14 |
intro
|
Vel, Divine - jeg har ikke engang noen avtalebok.
![]() |
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
Javisst, men når man får til dette så er det fortsatt ganske travelt. Det er sjelden jeg tar for meg å skryte av at nå har mannen og jeg jammen sett ferdig enda en TV-serie, fordi vi trives godt med å sitte i sofaen og gjøre dette sammen. Da skryter jeg heller av mer oppbyggelige aktiviteter som brødbaking, farmorbesøk eller en fjelltur.
![]() |
#16 |
Men man hadde jo ikke hatt dårlig tid om man var arbeidsledig, singel og barnløs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men om man har tid til å la være har man jo tatt et valg. Og da har man jo både barn å engasjere seg i i tillegg til at man faktsisk er så priviligert at man kan si til jobben at man ikke VIL jobbe. Det ligger jo mye status i det og? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
Enig med disse talerene. I min omgangskrets er i alle fall dette status. Det at man sitter i en situasjon som gjør at man kan ha en avslappende helg på hytta. Man må selvfølgelig ha en grei jobb for å få denne hytta, så man bør helst tjene godt på få timer og bruke fritiden sin på en "oppbyggelig" måte
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJeg heller nok også til å være enig med Bokormen, Him og Candy. Det gir mer status å ha mulighet til å kunne prioritere avslappende aktiviteter som langhelg på hytta, hjemmebakt brød og yoga |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeHva det ligger status å skryte i avhenger vel av hva det er knapphet på? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|